گرانفروشی در بازار لوازم خانگی صحت ندارد/ نحوه نادرست دریافت مالیات از اصناف

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: گرانفروشی در بازار لوازم خانگی صحت ندارد، گرانی مواد اولیه به دست خود دولت است.

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره افزایش غیرقانونی لوازم خانگی اظهار کرد: قیمت لوازم خانگی افزایش یافته است و متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کننده لیست جدید قیمت کالاهای لوازم خانگی را در سامانه بارگذاری نکرده است.

افزایش غیرقانونی قیمت لوازم خانگی بدون ثبت در سامانه

وی  با اشاره به اینکه متولی قیمت گذاری در کل کشور سازمان حمایت از مصرف کننده است، گفت: وقتی قصد افزایش قیمت کالایی در کشور وجود داشته باشد باید سازمان حمایت از مصرف کننده آن را بررسی، تایید و در نهایت در سامانه ثبت کند، که متاسفانه این عمل در بازار لوازم خانگی تاکنون رخ نداده است.

پازوکی عنوان کرد: بنابراین سامانه‌ای که قرار بود محلی برای رصد قیمت برای مردم، کسبه، اتحادیه، بازرسی اصناف و صمت باشد امروز ماهیت خود را از دست داده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: در این اتفاق گرانفروشی به نام کسبه تمام می‌شود و بدون زیر ساخت به دنبال محکومیت هستیم. اصناف در تصمیم گیری‌های نهایی حضور ندارد و حرفشان نیز شنیده نخواهد شد. یک سوم جمعیت کسبه هستند بنابراین از دولت توقع داریم که حرف ما را بشنود.

پازوکی با بیان اینکه نحوه دریافت مالیات از اصناف نیز نادرست است،‌گفت: نباید طلافروش با گل فروش به یک اندازه مالیات دهند،‌ باید میزان دریافت مالیات اصناف براساس شغلی که دارند،‌متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: گرانی هست اما ما گرانفروشی نداریم، قیمت مواد اولیه افزایش یافته است و دولت آن را تعیین می‌کند.

وی افزود: مواد اولیه‌ای که در کشور تولید می‌شود به قیمت دلار فروش می‌رود، در هیچ جای دنیا بدین شکل نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =