آمریکا و غرب در تمام حوزه‌ها به بن‌بست رسیده‌اند

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا و غرب در تمام حوزه‌ها به بن‌بست رسیده‌ و زیر فشار هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست بصیرتی استادان بسیجی دانشگاه‌های استان بوشهر با موضوع «تبیین اجتماعی کارکرد رسانه‌ای جریان معارض» با حضور محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رئیس بسیج اساتید استان بوشهر، رؤسا و معاونین دانشگاه‌های استان و جمعی از استادان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه رسانه هر وسیله‌ای است که پیامی را منتقل کند، گفت: رمان، موسیقی، مد و پوشش، تلویزیون، رادیو، سینما و غیره همگی رسانه هستند، اما بخش مهمی از رسانه‌های نوین را شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی تشکیل می‌دهند.

محمد قربانی گلشن‌آباد با تأکید بر اینکه بسیاری از روشنفکران، جهان امروز را جهان «مدیاکراسی» می‌دانند، نه دموکراسی، توضیح داد: این نظریه از این باب است که مردم و افکار عمومی توسط رسانه‌ها مهندسی می‌شوند.

وی درباره کارکِرد رسانه تشریح کرد: کارکِرد رسانه مبتنی بر «اقناع» است، نه لزوماً استدلال. این موضوع بدین معنا است که اکثر رسانه‌ها مستدل سخن نمی‌گویند، بلکه قانع‌کننده و با اتکا به روش‌ها و فنون «اقناعی» موضوعی را مطرح می‌کنند تا ضریب اثرپذیری و فراگیری آن افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: رسانه‌ها صرفاً راوی وقایع نیستند؛ بلکه خالق واقعه هستند، یعنی اینکه بخشی از ماجرا را مطابق با اهداف، به تصویر کشیده و به مخاطب القا می‌کنند. مسئله دیگر در برخورد با رسانه‌ها این است که باید متوجه بود، مهم‌ترین عامل در عملیات روانی، رسانه‌ها هستند؛ چراکه تأثیر بسیاری بر افراد دارند.

قربانی گلشن‌آباد با بیان اینکه در رسانه‌های اجتماعی وارونه‌نمایی می‌کنند، تبیین کرد: باید پرسید که رسانه‌های معاند از چه محلی هزینه‌های خود را تأمین می‌کنند و پشتیبان‌های آنان با چه هدفی این مبالغ را صرف می‌کنند.

مشاور رسانه‌ای سازمان بسیج اساتید با اشاره به دکترین امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: این دکترین هر ۱۰ سال یکبار بازنگری و براساس تحولات جهان هر دو سال یکبار نیز ویرایش جزئی می‌شوند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: در بخشی از این دکترین، تهدید امنیت ملی ایالات متحده به سه بخش قدرت‌های تجدیدنظرطلب، جمهوری اسلامی ایران و کانون‌های مقاومت علیه منافع ملی ایالات متحده آمریکا تقسیم شده است.

وی در ادامه توضیح داد: اگر چین به لحاظ اقتصادی، روسیه به لحاظ نظامی، هژمونی و سلطه ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیده‌اند، بی‌هیچ تردیدی انقلاب اسلامی سلطه فرهنگی و اجتماعی غرب به‌خصوص ایالات متحده را زیر ضربه برده است.

قربانی گلشن‌آباد تبیین کرد: نگاه اجمالی به منطقه غرب آسیا از جمله ترکیه، پاکستان، عراق، یمن و حتی عربستان سعودی به وضوح مؤید محکم و مستحکم بر این مدعای صادق و روشن است.

وی افزود: آمریکا و غرب در تمامی حوزه‌ها به بن بست رسیده‌ و زیرفشار هستند، در حالی که رسانه‌های معاند و معارض با وارونه‌نمایی از کنار آن عبور می‌کنند، آفتاب درخشان حقیقت و فضیلت بر فطرت‌های پاک می‌تابد و دل‌های ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان با فضایل انقلاب اسلامی آشناست.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امروز ملت‌های کشورهای غربی خود پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند. هر سال روز قدس در اروپا و امریکا باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

مشاور رسانه‌ای سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: ایران اسلامی جدی‌ترین قدرت علیه منافع غرب و کانونِ محور مقاومت و ایستادگی علیه امپریالیسم بین‌الملل بوده و خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1182516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =