زاکانی: ۶۶ درصد حمل و نقل در تهران با وسایل نقلیه شخصی است

شهردار تهران گفت: اکنون در تهران ۶۶ درصد حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی و ۴۴ درصد با وسایل عمومی صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن (ICRARE)، صبح سه‌شنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

زاکانی: ۸ نفر در شهرداری تهران خارج از سقف حقوق می‌گیرند

در این مراسم، موسوی گزافرودی رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن و رئیس کنفرانس به معرفی کلیات برنامه هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن پرداخت.

وی با اشاره به شعار امسال کنفرانس یعنی «حمل و نقل ریلی؛ پیشران توسعه اقتصادی» بیان کرد: در روز نخست کنفرانس، ۵ سخنرانی کلیدی، ۹ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست ارائه مقاله و در روز دوم، ۴ پنل تخصصی برگزار خواهد شد.

موسوی گزافرودی بیان کرد: رویداد راه نوری، نکوداشت سردار سرلشکر شهید علیرضا نوری، رونمایی از جایزه کوثر، اهدای جایزه ترانزیت ریلی به مقالات برتر حوزه ترانزیت، برگزاری نمایشگاه و بزرگداشت روز ایمنی در حمل و نقل از برنامه‌های این کنفرانس بین‌المللی دو روزه است.

دعوت دانشگاه علم و صنعت از صاحبان صنعت ریلی

همچنین منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت، دومین سخنران مراسم افتتاحیه بود که با خوشامدگویی به مهمانان و شرکت‌کنندگان و با تبریک دهه کرامت، در سخنانی به اهمیت صنعت زیربنایی ریلی در توسعه پایدار کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم صنعت ریلی در توسعه‌یافتگی کشورمان موثر باشد، باید در حوزه علم و فناوری به روز باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره با تاسیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۷۶ به همت متولیان وقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از آن به عنوان دانشکده‌ای تخصصی و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه نام برد که با داشتن اساتید مبرز، آزمایشگاه‌های منحصر به فرد و فضای فیزیکی مدرن و پیشرفته، ظرفیت بسیار خوبی فراهم آورده و از صاحبان صنعت ریلی برای استفاده از این ظرفیت و فرصت، دعوت به عمل آورد.

حمل و نقل یکی از عوامل آلودگی هوا

علی رضا زاکانی شهردار تهران، سخنران بعدی مراسم افتتاحیه بود. وی با اشاره به سه‌گانه ترافیک، آلودگی هوا و مسکن به عنوان عمده مشکلات شهر تهران گفت: بخش عمده این مشکلات به حمل و نقل بر می‌گردد و به واسطه توجه به حمل و نقل می‌شود از مشکلات تهران گره گشایی کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در تهران امکان حمل و نقل ما محدود است و به صورت گسترده زیرساخت‌ها را نداریم، افزود: اکنون در تهران ۶۶ درصد حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی و ۴۴ درصد با وسایل عمومی است که سهم متروی تهران در آن با ۷ خط و ۱۵۱ ایستگاه فعال، بسیار است ولی هدفگذاری ما برای سال ۱۴۲۰ در بخش مترو، تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه بوده که زمان آن را به ۱۴۰۸ کاهش دادیم و بر اساس این زمانبندی، خط ۱۰ مترو را آغاز کردیم.

زاکانی در ادامه از پروژه‌های اتصال شهرهای پیرامونی به تهران و توسعه دیگر الگوهای حمل و نقل درون‌شهری مانند تراموا برای افزایش سهم حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان خبر داد و با اشاره به دستاوردهای استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانند ساخت واگن ملی و بومی‌سازی سیگنالینگ، ابراز امیدواری کرد با استفاده از دانش، فن و تلاشی که در جهان و ایران در حوزه ریلی در حال وقوع است و نیز با همکاری خوب دانشگاه علم و صنعت ایران با مجموعه‌های اجرایی کشور و به صورت خاص شهرداری تهران، بتوان گام‌های بزرگی در گره‌گشایی از مشکلات کشور برداشت.

پس از آن به ترتیب شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، میعاد صالحی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهندس محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و مهندس مهدی کوهی مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان سخنرانان بعدی مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن بودند.

در انتهای مراسم افتتاحیه دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و شرکت ریل‌ترابر سبا توسط موسوی گزافرودی رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه، مهندس کوهی و مهندس ساداتی مدیران عامل دو شرکت فوق به امضا رسید.

انتهای پیام/

زاکانی: ۶۶ درصد حمل و نقل در تهران با وسایل نقلیه شخصی است

کد خبر: 1182605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =