آزادسازی خرمشهر با هیچ محاسبات بشری قابل پیش‌بینی نبود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، آزاد سازی خرمشهر را به روایت حضرت امام راحل یک معجزه الهی دانست و گفت: چنبره دشمن با پشتوانه غرب و شرق با پیچیده ترین سلاح های جنگی و مدرن در خرمشهر به گونه ای بود که آزاد سازی آن با هیچ محاسبات بشری، نه تنها قابل پیش بینی نبود بلکه فکر کردن به آن هم در آن شرایط سخت غیر ممکن می نمود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین که در مراسم بزرگداشت حماسه پایداری در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس که با حضور مسئولان نظامی، انتظامی، سازمان ها، ادارات و ...  استان هرمزگان به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد بندرعباس و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان برگزار شد سخن می گفت : دفاع مقدس را یک فرصت بزرگ انسان سازی دانست که درس مقاومت، ایثار، غیرت، مردانگی و ... را به جامعه به ارمغان آورد و این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا فصل با شکوهی از تاریخ انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی رقم بخورد.

جهان بین، حماسه آفرینی و پیروزی مقتدرانه رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس را با محاسبات عددی قابل پیش بینی ندانست و تاکید کرد: عملیات بیت المقدس یک عملیات ویژه ای بود که دست پنهان خداوند در آن به وضوح آشکار بود و توانست معجزه بزرگی را در آن برهه تاریخی رقم بزند.

وی این همه موهبت الهی را نشات گرفته از عقلانیت توام با ایمان دانست و یادآوری کرد: مدیران  و فرمانده های جنگیآن  فرصت های طلایی را مغتنم شمردند  و با خلاقیت، نوآوری و استراتژی منحصر به فرد خود، در مقابل این تهاجم و تجاوز دشمن، مقتدرانه پیروز شدند.

آزادسازی خرمشهر با هیچ محاسبات بشری قابل پیش‌بینی نبود

فرزاد جهان بین با یادآوری اینکه ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام  و کمک امدادگران غیبی  فقط به  عملیات ۲۵ روزه بیت المقدس خلاصه نمی‌شد بلکه در بازسازی جاده ها، پل ها و مناطق تخریب شده جنگی  و... از جمله دستاوردهای خلاقانه و نوآورانه فرماندهان و رزمندگان متخصص، آگاه، شجاع و جان برکف ایران اسلامی کاملا مشهود و آشکار بود.

رئیس دانشگاه ه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این مراسم، ضمن بزرگداشت دهه کرامت و تبریک سالروز فتح خرمشهر،  رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور  را در عرصه‌های مختلف مدیون ایثار و فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت:  فتح خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال به عنوان یک فتح عظیم،  بازتاب جهانی زیادی داشت و تمام دشمنان و پشتیبانان رژیم بعثی  از این فتح بزرگ در حیرت و ماتم فرو رفته بودند و هرگز باور نداشتن که رزمندگان ما بتوانند با دست خالی و ایمان راسخ به این فتح بزرگ برسند.

 محمد حسین رنجبر فرماندهان هوشمند، مومن و متخصص ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران را به پشتوانه ایمان قوی و اراده آهنین ستود و اضافه کرد: حضور رزمندگان جان بر کف با ایمان راسخ و موهبت خداوند منان به تعبیر حضرت امام راحل(ره)  باعث آزاد سازی خرمشهر  و شکست هیبت پوشالی دشمن در نظر ها شد و  روحیه افزایی و اعتماد به نفس رزمندگان را در ادامه این راه خطیر مضاعف نمود.

آزادسازی خرمشهر با هیچ محاسبات بشری قابل پیش‌بینی نبود

این مسئول دانشگاهی، با تاکید بر اینکه  امروز  همین  دانشجویان جوان انقلابی در سنگر علم و دانش باید با الهام از اراده آهنین و ایمان راسخ رزمندگان دفاع مقدس،  فاتح قله های توسعه و پیشرفت باشند تا بتوانند پرچم انقلاب اسلامی را به نشان بالندگی و افتخار  در تمام عرصه ها به اهتزاز در آورند.

این مراسم که با غبار روبی، عطر افشانی و ادای احترام به شهدای گمنام  دانشگاه آزاد بندرعباس و اجرای سرود خلیج فارس دهه هشتادی ها آغاز شده بود با سخنرانی و خاطره گویی چند تن از سرداران سرافراز ارتش و سپاه  جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ادامه یافت و با برنامه های متنوعی دیگری چون تواشح، سرود خوانی، رونمایی آثار دفاع مقدس،   اهدا گل و تقدیر از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس ... ادامه یافت.

آزادسازی خرمشهر با هیچ محاسبات بشری قابل پیش‌بینی نبود

کد خبر: 1182745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =