درگیری در مرز مشترک ایران و ‌افغانستان + فیلم

رسانه‌های محلی افغانستان از درگیری در مرز مشترک با ایران خبر دادند و ‌اعلام کردند که این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های محلی افغانستان با اشاره به درگیری در مرز مشترک با ایران اعلام کردند، این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

جزئیات درگیری مرزی بین نیروهای ایرانی و مرزبانی افغانستان

بررسی‌ها نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و تعدادی از نیروهای طالبان مستقر در مرز افغانستان حکایت دارد.

مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از درگیری امروز شنبه در مرز ایران و افغانستان را اعلام کرد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان آمده است: پیش از ظهر امروز مرزبانان جان برکف هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر که منجر به تبادل آتش و درگیری مسلحانه شد.

این اطلاعیه می افزاید: در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند.

در این اطلاعیه آمده است: مرزداران غیور مرزبانی استان سیستان وبلوچستان با اقدامات عملیاتی و تشدید پوشش منطقه به حراست از مرزها پرداختند.

هنوز مقامات رسمی دو کشور در مورد علت این درگیری واکنشی نداشته‌اند هر چند که پیگیری خبرنگار ایسکانیوز از منابع افغان از شدت درگیری و رسیدن شلیک توپخانه طرف ایرانی به شهر زرنج در جنوب افغانستان حکایت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      تا زمانی که خط قرمز های خود را مشخص نکنیم وضعین همین است که می بینید. ما بعد از 35 سال هنوز با عراق در وضعیت آتش بس هستیم ولی کویت غرامتش را هم گرفت . چی خیال کردین؟