دلیل درگیری مرزی با طالبان مشخص شد/ ۱ نیروی مرزبان شهید و ۲شهروند زخمی شدند

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره دلیل درگیری مرزی با طالبان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۶ خرداد ماه) نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل نمودند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند.

درگیری در مرز مشترک ایران و ‌افغانستان + فیلم

وی ادامه داد: بعد از تیراندازی‌های طرف طالبان، براساس پروتکل‌های مرزی از سوی مرزبان درجه یک تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است. اما متاسفانه مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی شروع و درگیری ها ادامه دارد.

سردار رضایی افزود: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار "احمدرضا رادان"؛ فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد " شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند".

وی همچنین گفت: در این دستور تاکید شده است که " نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند".

تیراندازی صبح امروز عناصر طالبان به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل منجر به شهادت یک نیروی مرزبان و زخمی شدن ۲شهروند شد.

ادعای سخنگوی وزارت کشور طالبان: ایرانی‌ها به ما تیراندازی کردند؛ یک نفر از ما کشته شد

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز مدعی شد: امروز در مربوطات ولایت نیمروز نیروهای سرحدی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.

وی گفت: در جریان نبرد از هردو طرف یک یک فرد کشته و تعداد زخمی شدند موضوع به بزرگان هردو طرف رسیده و اکنون وضعیت تحت کنترل می‌باشد.

گفتن است، هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسید

انتهای پیام/

کد خبر: 1183060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمود آقاجانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 1
      ما حساب طالبان تند رو را از مردم خوب افغانستان که برادران و خواهران همسایه ما هستند جدا میکنیم ما با این عزیزان در شهر و روستاهایمان زندگی میکنیم طالبانیها اگر بخواهند زیاده خواهی کنند قطعا پاسخ ایران کوبنده است حکومت طالبان در افغانستان نه قانونی است نه بین المللی پس باید رعایت کنند و تابع قوانین بین المللی بین کشورها باشند
    • محمد حسین IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 1
      دوست عزیز اگر انقد طالبان ضعیف هستش پس چرا امریکا تو باتلاقش فرو رفت....
    • مهدی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 1
      ما ایرانی یا جلو اینا کم نمی یاریم اگه الان نیرو بخوان با دل و جونم میرم لب مرز