پیش‌بینی بورس یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲

خط روند اندیکاتور RSI که چند روزی است نقض حمایتی را ایفا می‌کند امروز نیز با افت ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران با تهدید شکست مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،امروز ارزش معاملات در  بورس  تهران حوالی ۷ هزار میلیارد تومان ثبت شد و ارزش معاملاتی در بازار  فرابورس  نیز روی رقم ۲ هزار میلیاردتومانی قرار گرفت. در جریان معاملاتی روز قبل در بازار سرمایه ارزش بازار  بورس تهران  روی رقم ۸ هزار و ۵۰۰ همتی قرار گرفت تا این محدوده همچنان به‌عنوان یک سطح حمایتی عمل کرند.

بورس هفته را نزولی آغاز کرد/ کاهش ۳۴ هزار و ۷۱۶ واحدی شاخص کل

نمادهای فولاد  فملی  و  کگل  بیشترین تأثیر منفی را در روز گذشته بر روی شاخص بورس تهران داشتند و تنها نماد  میدکو  به‌عنوان تأثیرگذار مثبت به‌حساب می‌آمد.

خبرهای روز

هیثم الغیص، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز گذشته (جمعه، پنجم خردادماه) وارد تهران شد و امروز به دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت می‌رود. بررسی وضع بازار نفت، چشم‌انداز عرضه و تقاضا و تبادل نظر درباره نشست پیشروی اعضای اوپک و نشست وزارتی ائتلاف  اوپک پلاس  از محورهای این دیدار خواهد بود.

وزیر اقتصاد همچنان پیگیر طرح مالیات بر عایدی سرمایه است و با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر شورای نگهبان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار تسریع در تأیید "طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی"، "اعتبار زدایی از اسناد عادی و وکالتی" و تصویب "طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول" شد.

احسان خاندوزی در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیز این طور عنوان کرده است که مصوبه دولت در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باطل نشده، بلکه هیئت تطبیق مجلس ایراد گرفته که باید دولت مرتفع کند. 

دولت به‌زودی مصوبه مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را اصلاح می‌کند؛ اما هنوز در واقع مشخص نیست که چه اصلاحیه‌هایی انجام خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با افت بیش از ۳۴ هزار واحدی همراه شد به‌طوری‌که دوباره خود را در محدوده عدد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی دید . 

از منظر تکنیکالی همچنان مفروضات روزهای گذشته پابرجا هستند و تغییری در این اندیکاتورها دیده نمی‌شود و همچنین  ارزش معاملات  پایان روزهای گذشته نشان می‌دهد که بازار خیلی به خریدوفروش فکر نمی‌کند و تنها منتظر رخ دادهای سیاسی در بازار است تا بتواند برای روزهای آینده تصمیم بگیرد. 

خط روند اندیکاتور RSI  که چند روزی است نقض حمایتی را ایفا می‌کند امروز نیز با افت ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس تهران با تهدید شکست مواجه شده است. این خط یکبار پیش و در هفته‌های گذشته شکسته شد؛ اما به‌سرعت مورد حمایت قرار گرفت که اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه معتقد هستند که این شکست به‌عنوان شکست غلط شناخته می‌شود. 

درصورتی‌که این خط روند در جریان معاملات روزهای آینده از دست برود این انتظار ایجاد می‌شود که اهالی بازار این انتظار را دارند که این اندیکاتور را در هیجان فروش بیش از اندازه ببینید بعضی محدوده‌هایی کمتر از ۳۰ واحدی.

خط روند صعود کف کانال صعودی فرضی که با سطح حمایتی ۲۳ درصدی فیبوناچی موج قبلی در یک محدوده قرار گرفته است نیز می‌تواند به‌عنوان سطح حمایتی بعدی شاخص مطرح باشد.

کد خبر: 1183073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =