جمهوری آذربایجان در تلاش برای نزدیک‌تر شدن به ائتلاف ناتو

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در راستای افزایش روابط باکو با ائتلاف ناتو، با یک مقام ارشد این ائتلاف در شهر «باکو» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در راستای افزایش روابط باکو با ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا، با یک مقام ارشد این ائتلاف دیدار و گفت‌وگو کرد و از توسعه روابط با ناتو خبر داد.

شرایط لازم برای صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان چیست؟

خبرگزاری «اینترفکس» روز شنبه گزارش کرد که «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «خاویر کولومینا» معاون دبیرکل ناتو در امور سیاسی و سیاست امنیتی و نماینده ویژه این ائتلاف در امور قفقاز و آسیای مرکزی  در شهر «باکو» دیدار کردند.

این دو در زمینه همکاری جمهوری آذربایجان با ناتو و مذاکرات باکو و ارمنستان به گفت‌وگو پرداختند. در این دیدار طرفین در مورد جنبه‌های همکاری بین ناتو و جمهوری آذربایجان، روند عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و وضعیت کنونی مذاکرات گفت‌وگو کردند.

ائتلاف ناتو چندی قبل در شهر باکو برای پرسنل نیروی هوایی این کشور دوره‌های نظامی برگزار کرد. در این دوره‌های  آموزشی قابلیت‌های عملیاتی بر اساس معیارهای ناتو  به پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ارائه شد. ارتش جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی رزمی خود به ویژه در تقابل با ارمنستان در تلاش است.

 به گزارش این منبع خبری، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر اهمیت حفظ گفت‌وگوهای منظم و توسعه روابط وهمکاری عملی با ناتو تاکید کرد. بایراموف، کولومینا را  در جریان روند عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اقدامات باکو برای پیشبرد دستور کار صلح قرار داد. کلومینا نیز به وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که ناتو از عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.

چندی قبل نیز «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع آذربایجان در دیدار با خاویر کلومینا در مورد وضعیت قره باغ و آخرین تحولات مرزی با ارمنستان توضیحاتی داد. معاون دبیر کل ناتو در این دیدار آمادگی ناتو را برای ارائه کمک‌های مناسب در تامین صلح در منطقه اعلام کرد. 

منبع فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1183097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =