مهندسی فرهنگی، راهبرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن در قالب جنگ نرم گفت: دشمنان اسلام با مهندسی فرهنگی به دنبال تغییر رویه های فرهنگ انقلابی و اسلامی ما هستند که لازم است تا این تهدیدها، هوشیارانه به فرصت مبدل شود.

احمد صالحی آرا در نشست با روسای شورای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و اساتید گروه دفاع مقدس که به به همت و میزبانی معاونت فرهنگی و ستاد شاهد و امور ایثارگر  دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد با تاکید بر نقش شبکه های اجتماعی  در تغییر فرهنگ جامعه گفت: دشمن به دنبال آموزش های غیر رسمی برای تغییر رویه فرهنگی در جامعه است که این می طلبد تا با طراحی و مهندسی نوین فرهنگی معادلات دشمن را در این حوزه به هم بزنیم.

این عضو ارشد فرهنگی، با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نرم فرهنگی به دنبال تغییر ذائقه مخاطبین خود که همان جوانان هستند می روند و با تهیه خوراک های خوش آب و لعاب، ذائقه فکری و اندیشه ای جوانان را به نفع خود تغییر و سپس این جریان را مهندسی می کنند، بیان داشت: امروز باید با ابزار جدید فرهنگی و با استفاده از روش های تاثیرگذار به طور مستمر، در حوزه مهندسی فرهنگی فعال بود.

وی نقش آموزش‌های غیر رسمی توسط دشمنان را بسیار خطرناک خواند و گفت: این آموزش ها موجب فرهنگ سازی ضد دینی در جامعه می شود و امروز بحث پوشش و حجاب از جمله ی همین آموزش های غیر رسمی است که جوانان را هدف گرفته و باید بسیار هوشیارانه و با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی به جنگ دشمن برویم.

مهندسی فرهنگی، راهبرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است

صالحی آرا، نقش دانشگاه ها، مسئولان و استادان را در این حوزه مهم برشمرد و افزود: جهاد تبیین و تبیین ارزشهای دفاع مقدس، فضا سازی معنوی و محیطی، بهره مندی از اندیشه های نوین فرهنگی، مجهز شدن به نرم افزارها و سخت افزارهای مدرن فرهنگی، نوآوری، تمدن سازی اسلامی، تشریک مساعی و گفتمان سازی باید ابزاری در راستای مهندسی نوین فرهنگ دینی بکار گرفته شوند تا دشمن در این عرصه مثل سایر جبهه ها مایوس و سرافکنده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سازی فرهنگی و حرکت در مسیر خدمت به جامع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین و بزرگترین موسسه آموزش عالی بعد از انقلاب است که خدمات گسترده ای را به مردم ارزانی داشته و امروز این دانشگاه در استان هرمزگان، بزرگترین موسسه آموزش عالی در تعداد هیئت علمی، دانش آموختگان، امکانات آزمایشگاهی، لابراتوار، کارگاه و ...  است.

محمد حسین رنجبر، فعالیت این دانشگاه را در حوزه تعلیم وتربیت دانش آموزان چشمگیر و فراگیر خواند و یاد آورشد: علاوه بر اینکه مدارس سما ما در حوزه کیفیت افزایی و توجه به تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی و مذهبی جزء بهترین و کم نظیرترین مدارس استان هستند بلکه در در تعداد جمعیت دانش آموزی نیز توانسته ایم از ده ناحیه آموزش و پرورش نیز پیشی بگیریم.  

مهندسی فرهنگی، راهبرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است

وی با بیان اینکه این دانشگاه در استان همواره نسبت به جذب بودجه صد در صد فرهنگی اهتمام ورزیده بلکه در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ توانسته ایم  بودجه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان را که معادل ۳۳۵ درصد افزایش را نشان می دهد، به مباحث فرهنگی اختصاص دهیم.

حجت الاسلام اسماعیل پاک نژاد، مسئول دفتر نهاد رهبری نیز در این نشست به تشریح برنامه های فرهنگی و کارهای انجام شده در حوزه امور فرهنگی، دفاع مقدس و معارف اسلامی پرداخت و یادآور شد: ایجاد جذابیت، جهاد تبیین و تمدن سازی نوین اسلامی باید از اهدافی باشد که با استفاده از استراتژی های هوشمندانه با ظرافت و دقت دنبال و پیگیری شود.

 این نشست با ادای احترام به شهدای گمنام جنگ تحمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس آغاز شد و با  بازدید از کتابخانه آثار دفاع مقدس و تجلیل از مسئول ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد بندرعباس  ادامه یافت.

مهندسی فرهنگی، راهبرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است

انتهای پیام /

کد خبر: 1183230

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =