استاد دانشگاه استانفورد آمریکا: موجودات فضایی همین الان روی زمین هستند

یک استاد دانشگاه استانفورد در آمریکا ادعا کرده است که بیگانگان فضایی نه تنها از زمین دیدن کرده‌اند، بلکه دهه‌هاست که اینجا بوده‌اند و همچنان هم هستند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ دکتر گری نولان، ژنتیکدان و استاد دپارتمان آسیب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه استانفورد، در کنفرانسی با حضور سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و سیاستگذاران نوآوری‌های مخرب مربوط به امور مالی،‌ اقتصادی و ژئوپلیتیک سخنرانی کرد. او در سخنرانی‌اش با عنوان «پنتاگون، هوش فرازمینی و بشقاب پرنده‌های سقوط کرده» ادعا کرد که بیگانگان فرازمینی دهه‌هاست که روی زمین هستند.

چرا باید یک ژنتیکدان در مورد حیات فرازمینی صحبت ‌کند؟

در سال ۲۰۰۳ استخوان‌ها و بقایای یک جنین ۱۵ سانتی‌متری در صحرای آتاکامای شیلی یافت شد که به شدت جنجال‌برانگیز شد. تجزیه و تحلیل DNA این جنین نارس، در سال ۲۰۱۸ انجام شد و جهش‌ها و اختلالاتی غیرمعمول و مرتبط با کوتولگی و اسکولیوز (کژپشتی) شناسایی شد. اما برخی از پژوهش‌های دیگر، این نتایج را رد کرد و رشد طبیعی جنین را نشان داد. گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس توسط افرادی مانند استیون ام. گریر، یوفوشناس، این جسد را یک موجود فرازمینی معرفی می‌کرد. چنین گمانه‌زنی‌هایی منجر به گنجاندن این جنین -که آتا نامیده شد- در فیلم UFO Sirius در سال ۲۰۱۳ شد.

تا 100 سال دیگر موجودات فضایی را خواهیم یافت

بعد از مدتی توجه دکتر گری نولان به این موضوع جلب شد. او با تیم سازنده این فیلم تماس گرفت و درخواست کرد که بقایای این اسکلت را تجزیه و تحلیل کند. او مدت‌ها روی DNA این جنین مطالعه کرد و در نهایت در مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، این تصور که اسکلت انسان‌نمای آتاکاما می‌تواند منشاء بیگانه داشته باشد را رد کرد.

استاد دانشگاه استانفورد آمریکا: موجودات فضایی همین الان روی زمین هستند

همین امر باب آشنایی او را با چند خلبان که به پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) و میدان‌های تولید شده توسط آنها نزدیک شده بودند، باز کرد. شیء ناشناس پرنده یا که در فارسی به آن بشقاب پرنده هم گفته می‌شود، اصطلاح رایج برای هر پدیده هوایی است که علت آن نمی‌تواند به‌آسانی یا بلافاصله توسط ناظر شناخته شود. این اصطلاح را نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۵۲ برای اشیائی ابداع کرد که پس از بررسی دقیق توسط محققان و متخصصان، ناشناخته باقی می‌ماندند. هر چند امروزه اصطلاح یوفو اغلب برای توصیف هر گونه شیء ناشناخته پرنده یا معلق در هوا که توسط ناظر گزارش می‌شود، به کار می‌رود.

نولان به مطالعه مغز خلبانانی با کمک دستگاه MRI پرداخت و ادعا کرد که مغز برخی از این خلبانان به طرز وحشتناکی آسیب دیده و سطح آتروفی یا کاهش تدریجی حجم مغز در آنها با کسانی که از بیماری مولتیپل اسکلروزیس عصبی (ام‌اس) رنج می‌برند قابل مقایسه است.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که شاهدان عینی بشقاب پرنده‌ها، دارای علائم و نشانه‌های مشخصی هستند و بر این نکته تاکید کرد که در یک مزرعه خصوصی در یوتای آمریکا که در آن سابقه فعالیت‌های ماوراءالطبیعه متعددی از جمله مشاهده بشقاب‌ پرنده ثبت شده، یک نفر دچار آسیب‌های جدی شده است. نولان یادآوری کرد که او به تجزیه و تحلیل قطعاتی که ادعا می‌شود از پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) به دست آمده پرداخته و در یک مورد، نسبت‌های غیرعادی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو را در یک نمونه منیزیم ناشی از انفجار بشقاب پرنده در برزیل پیدا کرده است.

سیگنال واو

زمانی که نولان در مورد شواهد پشت این ادعاها تحت فشار قرار گرفت، اعلام کرد که Wow، یک سیگنال رادیویی با باند باریک یکی از مهم‌ترین شواهد وجود هوش فرازمینی است. سیگنال واو توسط دکتر جری آر. اِهمَن در ۱۵ اوت ۱۹۷۷ کشف شد؛ زمانی که در حال کار روی پروژه جستجوی هوش فرازمینی در رصدخانه رادیویی دانشگاه اوهایو بود. طول کامل دریافت این سیگنال ۷۲ ثانیه بود و دیگر هیچگاه تکرار نشد. در ژوئن ۲۰۱۷، دانشمندی پیشنهاد داد که منبع این سیگنال، عبور دو دنباله‌دار از نزدیکی زمین بوده ‌است، اما این تئوری با انتقادهای زیادی مواجه شد.

با این حال، در کنفرانس اخیر، با ادعای نولان در مورد بیگانگان، مجری برنامه یادآور شد که باور چنین ادعایی برای ما بسیار دشوار است و از نولان خواست توضیح دهد این ادعا چقدر می‌تواند صحت داشته باشد و نولان در پاسخ گفت: صددرصد!

او افزود: این تنها نظر من نیست. قانون مجوز دفاع ملی آمریکا سال گذشته تصویب شد و بایدن در دسامبر آن را امضا کرد. ۳۰ صفحه از آن مربوط به تاسیس دفتر بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس است.

به گفته نولان، مرکز بررسی‌ پدیده‌های غیرطبیعی پنتاگون که به دفتر تجزیه و تحلیل ناهنجاری در همه حوزه‌ها مشهور است، ۲۵ کارمند دارد که اطلاعات را از تمام بخش‌های وزارت دفاع و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده جمع‌آوری کنند و به کنگره ارائه دهند. یک بخش بررسی مستقیم هم ایجاد شده که افراد می‌توانند از طریق آن، اطلاعات محرمانه را به کنگره برسانند.

وقتی از این استاد دانشگاه پرسیده شد قانع‌کننده‌ترین مدرک در این ادعا مبنی بر وجود حیات بیگانه روی زمین چیست، گفت: شما فقط باید ببینید دولت شما در حال حاضر در این مورد چه می‌کند. به گفته نولان، ۱۲ سناتور آمریکایی از هر دو حزب با امضای بیانیه‌ای خواستار انتشار اطلاعات بیشتر درباره گزارش‌های مربوط به اشیای پرنده ناشناس شده‌اند.

او گفت: نظرات آنها بر چه اساس است؟ براساس اطلاعات ده‌ها نفری است که به صورت محرمانه اطلاعات مربوط به به اشیای پرنده را گزارش داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =