نوسانات قیمت برنج ایرانی عامل اصلی انباشت / کاهش واردات تنها راه کنترل بازار است

کارشناس اقتصادی حوزه کشاورزی گفت: این نگرانی برای کشاورزان وجود دارد که برنج قدیمی که هنوز فروش نرفته است برنج‌های جدید بر روی آن انباشته شوند و بازار دچار اختلال شود.

محمد حسین انصاری کارشناس اقتصاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره مشکلات اخیری که در بازار برنج ایجاد شده است، اظهار کرد: برنج از جمله کالاهای اساسی و مایحتاج زندگی خانوار است، به همین دلیل تصمیمات مردم در تحولات برنج تاثیر گذار است.

کارنامی: کشاورزان نگران از بین رفتن برنج های برداشت شده هستند

وی افزود: وقتی قیمت برنج ایرانی افزایش پیدا می‌کند، مردم سراغ برنج ارزان‌تر می‌روند یا برنج کمتر مصرف می‌کنند، به همین دلیل بازار برنج خارجی گرم‌تر می‌شود و واردات افزایش می‌یابد.

کارشناس اقتصاد کشاورزی با اشاره به اینکه با داغ شدن بازار برنج خارجی، قیمت برنج ایرانی کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: وقتی کشاورزان مشاهده می‌کنند که قیمت برنج ایرانی کاهش یافته و سود کافی را از فروش آن نخواهد برد، تصمیم به انباشت برنج در انبارها می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه در تیرماه فصل برداشت برنج‌های تازه کاشته شده است، گفت: این نگرانی برای کشاورزان وجود دارد که برنج قدیمی که هنوز فروش نرفته است برنج‌های جدید هم بر روی آن انباشته شده و بازار دچار اختلال شود.

وی با اشاره به راهکارهای کنترل بازار برنج، بیان کرد: از آنجایی که دولت نمی‌تواند برنج کشاورزان را با قیمت روز بخرد، بنابراین بهترین راهکار برای ایجاد تعادل در بازار برنج ایرانی کاهش واردات برنج خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      باسلام مقصراصلی انباشت برنج داخلی صدورمجوزواردات دوبرابری است حالاباتصمیم نادرست زندگی میلیونها نفر دچاداخنلال شده وصنعت برنج درشرف ورشکستگی است باتصمیم ممنوعیت مطلق واردات تاخروج ازبحران تنهاراه حل موضوع است وگرنه تابحران به فاجعه تبدیل نشده بایستی چاره کردبافوت وقت وخروج زمین هاازکشت برنج هیچ اندیشه وعملی فایده ندارد