نیکاراگوئه بازار مناسبی برای صادرات سوخت ایران / ماناگوآ مشتاق بالا بردن سطح روابط با تهران است

نیکاراگوئه در شرایطی مقصد بعدی سفر 5 روزه رئیس جمهور به آمریکای لاتین خواهد بود که اشتیاق فراوانی از سوی مقامات این کشور برای تامین انرژی از طریق ایران و بالا بردن سطح روابط با تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس جمهور که برای یک سفر 5 روزه به  آمریکای لاتین رفته، پس از ونزوئلا و دیدار با مقامات این کشور، به نیکاراگوئه خواهد رفت وبا رئیس جمهور و سایر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد. نیکاراگوئه نیز جزء کشورهایی است که روابط بسیار خوبی با ایران دارد و مقامات این کشور همواره از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده‌اند.

چرا سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین مهم است؟ / ونزوئلا سرزمین نفت، طلا و ثروت‌های معدنی

در همین راستا، ایساک لنین برآوو جین –سفیر این کشور در تهران- چند ماه پیش در حاشیه یک همایش در تهران با اشاره به تمایل کشورهای آمریکای لاتین برای تقویت روابط با ایران گفت بود: ایران و نیکاراگوئه هر دو سابقه انقلاب در مقابل امپریالیسم بین المللی دارند. وی با اشاره به بازدید سال گذشته آقای محسن رضایی به همراه هیئتی بلند پایه که نتایج مهمی داشت، اظهار کرد کشورش قرارداد همکاری‌های جامع با ایران امضاء کرده است.

به گفته وی، نیکاراگوئه همکاری بسیار خوبی در حوزه دارویی با شرکت‌های ایرانی داشته و این آمادگی وجود دارد که کودهای شیمیایی ایرانی در آنجا ثبت شوند و شاهد توزیع محصولات کشاورزی ایرانی از طریق نیکاراگوئه در آمریکای لاتین باشیم.

سفیر نیکاراگوئه همچنین در خصوص همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی گفته بود: ایران می‌تواند به یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی در نیکاراگوئه تبدیل شود. از نظر وی، به نظر می‌رسد شرایط فراهم شده که دو کشور روابط خود را به سطح استراتژیک ارتقاء دهند.

لازم به ذکر است، دکتر محسن رضایی –معاون اقتصادی رئیس جمهور- سال گذشته و به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه به این کشور سفر کرد. بر اساس اخبار منتشر شده در مورد این سفر، چند قرارداد بین دو کشور امضاء شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آمریکای لاتین حوزه فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

با توجه به تحریم بودن نیکاراگوئه توسط آمریکا در حوزه انرژی، به نظر می‌رسد یکی از فرصت‌های مناسب برای جمهوری اسلامی صادرات سوخت به این کشور باشد. سفیر نیکاراگوئه در ایران، چند هفته پیش در بازدیدی که از پالایشگاه‌های نفت در بوشهر داشت، ابراز امیدواری کرده بود که ایران در زمینه ساخت پالایشگاه نفت و گاز در نیکاراگوئه با این کشور همکاری کند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1185242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =