ایران می‌تواند به یکی از تامین‌کنندگان اصلی انرژی در نیکاراگوئه تبدیل شود

ایساک لنین برآوو جین با بیان اینکه ایران و نیکاراگوئه هر دو سابقه انقلاب در مقابل امپریالیسم بین المللی دارند، خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند به یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی در نیکاراگوئه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، سفیر نیکاراگوئه در ایران یکی از حضار و سخنرانان همایش «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» بود که هفته اخیر در تالار مرواردید نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. او در آغاز سخنان خود به تمایل کشورهای آمریکای لاتین برای تقویت روابط با ایران پرداخت و گفت ایران و نیکاراگوئه هر دو سابقه انقلاب در مقابل امپریالیسم بین المللی دارند. وی با اشاره به بازدید سال گذشته آقای محسن رضایی به همراه هیئتی بلند پایه که نتایج مهمی داشت، اظهار کرد کشورش قرارداد همکاری‌های جامع با ایران امضاء کرده است.

به گفته وی، نیکاراگوئه همکاری بسیار خوبی در حوزه دارویی با شرکت‌های ایرانی داشته و این آمادگی وجود دارد که کودهای شیمیایی ایرانی در آنجا ثبت شوند و به زودی شاهد توزیع محصولات کشاورزی ایرانی از طریق نیکاراگوئه در آمریکای لاتین خواهیم بود.

ایران می‌تواند به مقصد اصلی گردشگران از آمریکای لاتین تبدیل شود

از نظر وی، ایران می‌تواند به یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی در نیکاراگوئه تبدیل شود. وی افزود: در سه سالی که در ایران حضور داشته شاهد توجه ایرانی ها برای توسعه روابط با دو کشور بوده است. نماینده عالی رتبه نیکاراگوئه با اشاره به اینکه راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب را راهنمای خود قرار داده‌اند، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد شرایط فراهم شده که دو کشور روابط خود را به سطح استراتژیک ارتقاء دهند.

لازم به ذکر است، دکتر محسن رضایی –معاون اقتصادی رئیس جمهور- سال گذشته و به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه به این کشور سفر کرد. بر اساس اخبار منتشر شده در مورد این سفر، چند قرارداد بین دو کشور امضاء شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آمریکای لاتین حوزه فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

در همایش «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» سفرای برخی کشورهای جهان از جمله چین، ارمنستان، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا، عراق، کاردار عمان و برخی مقامات داخلی از وزارت امور خارجه از جمله «مهدی صفری» -معاون دیپلماسی اقتصادی» و مقامات دیگری از وزارت کشور، وزارت نیرو و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173263

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =