دلار به مدار صعود بازمی‌گردد/ ثبات بازار ارز با تداوم سیاست‌های خارجی

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر سیاست‌های خارجی بلند مدت و تداوم داشته باشد ثبات دلار بیشتر خواهد شد، بعید است با توجه به سیاست های دولت جاری ثبات دلار پایدار باشد.

اسماعیل غلامی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره پیش‌بینی قیمت دلار اظهار کرد: وقتی قیمت کالایی همچون دلار یکباره به صورت کهکشانی افزایش پیدا کند بعد از مدتی کاهش جزئی خواهد داشت ولی دوباره به مدار صعود بازخواهد گشت.

کاهش قیمت دلار با گشایش ارزی موقتی امکان‌پذیر است / مشکلات زیاد بازار ارز در بلندمدت

وی در پاسخ به اینکه ثبات فعلی دلار ادامه دار خواهد بود یا خیر، گفت: ثباتی که طی روزهای اخیر در بازار ارز شاهد آن بودیم به دلیل روابطی است که در حال اتفاق بوده و موقتی است.

غلامی با بیان اینکه در بلندمدت شاهد افزایش نرخ دلار خواهیم بود، افزود: بحث آزادسازی ارزی نیز بی‌تاثیر نیست و ورود کالا به کشور نیز بر قیمت دلار تاثیرگذار است، اما تمامی این اقدامات موقتی خواهد بود.

کارشناس اقتصادی با اشاره به راهکارهایی برای کنترل بازار ارز تصریح کرد: برای کنترل بازار باید اتفاقاتی در بلندمدت مخصوصا در روابط خارجی رخ دهد.

غلامی با بیان اینکه کمبود و خروج ارز باعث افزایش قیمت دلار خواهد شد، عنوان کرد: اگر سیاست‌های خارجی بلندمدت بوده و تداوم داشته باشد ثبات دلار بیشتر خواهد شد، بعید است با توجه به سیاست‌های دولت جاری ثبات دلار پایدار باشد.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد وابسته به متغیرهای مختلفی است، یکی از این متغیرهای تاثیرگذار سیاست‌های خارجی است؛ اگر سیاست‌های خارجی ما ثبات داشته باشد اقتصاد نیز با ثبات همراه خواهد بود.

غلامی بیان کرد: متغیرهای اقتصادی باید در بلندمدت ثبات داشته باشند تا افراد بتوانند به اقتصاد اعتماد و سرمایه‌گذاری کنند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه سیاست‌های مقطعی هیچ‌گاه جوابگو نبوده است، گفت: متاسفانه هنوز وضعیت اقتصادی‌ ما در بخش تولید و سیاست‌های خارجی مشخص نیست.

وی در پایان تاکید کرد: کاهش امنیت اقتصادی کشور سبب خروج پول‌های زیادی از کشور خواهد شد. متاسفانه این روزها شاهد فرار پول از کشور هستیم، بنابراین باید سیاست‌هایی به کار برده شود تا افراد سرمایه‌های خود را از کشور خارج نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =