محمدعلی نیک‌بخت وزیر جهاد کشاورزی را بیشتر بشناسید

صبح امروز محمدعلی نیکبخت با اخذ ۱۹۸ رای از نمایندگان مجلس وزیر جهادکشاورزی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نیکبخت متولد ۱۳۴۳ در استان سیستان و بلوچستان بوده و دارای کارشناسی مدیریت، کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و در حال اخذ دکتری ترویج و آموزش کشاورزی پایدار است.

مهرداد بذرپاش را بیشتر بشناسید

وزیر جهاد کشاورزی دارای تجربه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بوده و در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و به‌عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

سال ۱۴۰۱ بود که سید جواد ساداتی نژاد، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در حکمی نیکبخت را به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب کرد که هم اکنون نیز مدیریت این سازمان بر عهده دارد.

اولین فعالیت در دولت محمود احمدی‌نژاد

نیکبخت برای اولین بار در دولت محمود احمدی‌نژاد به معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد، در حالیکه پیش از آن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بود.

در دولت روحانی به عنوان رئیس سازمان سیستان و بلوچستان فعالیت کرد

 براساس شنیده‌ها در دولت حسن روحانی از این سمت کنار رفت و بار دیگر به عنوان رئیس سازمان سیستان و بلوچستان فعالیت کرد.

در دولت رئیسی به عنوان ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد

در اوایل دولت سیدابراهیم رئیسی و با حکم ساداتیان به ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.

وی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد و سرانجام نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی با تصدی «نیکبخت» در وزارت جهاد کشاورزی موافقت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =