ماسک، زوکربرگ را به مبارزه تن به تن دعوت کرد

مارک زوکربرگ و ایلان ماسک، غول‌های فناوری، در یک رقابت تجاری شدید قرار گرفته‌اند که به یک جدال در زمین بازی کشیده شده است. این دو به هم پیشنهاد داده‌اند که در یک قفس با همدیگر مبارزه کنند!

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ ماه‌ها پس از اینکه ایلان ماسک کنترل توییتر را به دست گرفت، شرکت متای مارک زوکربرگ اعلام کرد که در حال راه‌اندازی پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر متن خود است؛ رسانه‌ای که یک رقیب برای توییتر به شمار می‌رود.

از آن زمان، ماسک با پیام‌هایی که در توییتر پست می‌کند، زوکربرگ را تحریک می‌کند که در فضای مجازی به بحث و مجادله بنشینند. ماسک این هفته پا را فراتر گذاشته و در توییترش نوشته است: اگر زوکربرگ آماده باشد می‌خواهم او را به مبارزه درون قفس دعوت کنم.

ایلان ماسک: تا ۶ ماه دیگر نورالینک روی انسان آزمایش می‌شود

زوکربرگ که روند علاقه روسای فناوری و انتشار ویدئوهای هنرهای رزمی را دنبال می‌کند، در یک استوری اینستاگرام با یک اسکرین‌شات به این پیغام ماسک پاسخ داد و نوشت: مکان را برایم بفرست.

شرکت متا هم تائید کرده که پیام زوکربرگ کاملا واقعی بوه است.

این مبارزه مجازی، با واکنش‌های جالبی در رسانه‌های اجتماعی همراه بوده است. به طور مثال، تیلور لورنز، روزنامه‌نگار حوزه فناوری در توییتر نوشت: محض رضای خدا بگذارید این اتفاق بیفتد.

بنت تاملین، وبلاگ‌نویس و پادکستر، هم نوشت: بهترین مسابقه قفس بین ماسک و زوکربرگ مسابقه‌ای است که در آن، دو مرد وارد می‌شوند و هیچ مردی خارج نمی‌شود.

از رقابت تا خصومت

زوکربرگ و ماسک سال‌هاست که دیدگاه‌های متضادشان را در مورد مسائل مختلف از سیاست گرفته تا هوش مصنوعی به رخ هم می‌کشانند. اما رقابت تجاری جدید این کرکری خواندن را به خصومت تبدیل کرده است.

این خصومت زمانی شروع شد که یکی از مقامات شرکت متا اعلام کرد که این شرکت به دلیل نارضایتی از سیاست‌های ایلان ماسک، در حال ساخت یک برنامه جدید برای رقابت با توییتر است. و ماسک با عصبانیت به این خبر پاسخ داد.

البته آن مقام متا چندان هم پربیراه نگفته بود. ماسک، رئیس تسلا و اسپیس‌ایکس، زمانی که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید، بسیاری از کارکنان آن را اخراج کرد و به نظریه‌پردازان توطئه راست‌گرای ممنوعه اجازه بازگشت به این پلتفرم را داد و تبلیغ‌کنندگان را فراری داد.

ماسک هفته گذشته در رویدادی در پاریس از مدیریت خود با توییتر دفاع کرد و گفت که تبلیغ‌کنندگان بازگشته‌اند و او تقریباً همه روبات‌ها را حذف کرده است.

در سوی دیگر، زوکربرگ در مصاحبه‌ای که اخیرا داشت، زمانی که از او خواسته شد در مورد عملکرد ماسک در توییتر چیز مثبتی بگوید، پس از هشت ثانیه مکث، گفت: ماسک در همان ابتدای ورودش به توییتر توانست بدنه نیروی انسانی را بلرزاند و بسیاری از افراد را اخراج کند. حرکتی که به گفته او برای صنعت خوب است.

این در حالی است که زوکربرگ برخلاف ماسک، ماه‌ها بعد از اینکه وارد شرکتش شده بود، کارمندانش را تعدیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =