قیمت جوجه یکروزه نزولی شد

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ضمن اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه از افزایش جوجه‌ریزی و به تبع آن افزایش تولید مرغ در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی کمالی در پاسخ به اینکه آیا قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است؟ گفت: قیمت جوجه یکروزه نسبت به اوایل ماه گذشته تعدیل یافته است، بر اساس آمارها در خردادماه حدود ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریخته شده و پیش بینی می‌کنیم که تا ۱۲۳ میلیون قطعه هم بازار جوابگو باشد.

فروغی: جوجه یکروزه با قیمت مصوب به دست مرغدار نمی‌رسد

وی در پاسخ به اینکه آیا در ماه‌های آینده عرضه مرغ با قیمت مصوب هر کیلو ۷۳ هزار تومان افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید به طور قطع قیمت مرغ با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

کمالی در ادامه عنوان کرد: قیمت مصوبی که برای مرغ زنده گذاشته شده کیلویی ۵۲ هزار تومان است. این قیمت اگر چه با برآورد قیمت ما و هزینه مرغداران فاصله دارد ولی آن را پذیرفته‌ایم. کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مدعی هستند قیمت ۷۳ هزار تومان مرغ برای مصرف‌ کننده پایین است و هزینه‌های کشتار و افت لاشه را به طور کامل پوشش نمی‌دهد. بنابراین مسئولان ذیربط و توزیع‌کنندگان عمده و خرد باید این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1186850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =