واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به صدور مجوز قرآن‌سوزی در سوئد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام موهن و صدور مجوز برای سوزاندن قرآن توسط سوئد گفت: اهانت به کتب آسمانی مصداقی از خشونت گرایی و نفرت پراکنی و مغایر با ارزش‌های اصیل حقوق بشر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به مجوز و چراغ سبز داده شده از سوی سوئد به اسلام ستیزان برای تکرار اهانت به قرآن کریم اظهار کرد: زمینه سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی بویژه همزمان با ایام مقدسه امّت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول است.

دولت‌های اسلامی برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت به قرآن موضع‌گیری کنند 

کنعانی با اشاره به تلاش‌های جامعه بین‌المللی و مجامع حقوق بشری برای ارتقاء احترام به ادیان و مذاهب و آموزه‌های اصیل دینی تصریح نمود: اهانت به کتب آسمانی مصداقی از خشونت گرایی و نفرت پراکنی و مغایر با ارزش‌های اصیل حقوق بشر است. 

کنعانی اعلام نمود: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همانند سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان چنین اهانتی را برنمی‌تابد و به شدت آن را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از دولت سوئد انتظار می‌رود ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات، در این خصوص اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی را بطور جدی مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =