اسلامی: ادعای نصب دوربین‌های بیشتر در نیروگاه اصفهان صحت ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ادعای نصب دوربین‌های بیشتر در نیروگاه اصفهان را تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز 14 تیر ماه هیئت دولت در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر تخلف این سازمان در توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عدم توجه به قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ما با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بر مبنای پادمان و ان‌پی‌تی است؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه است.

درخواست گروسی از ایران برای همکاری با آژانس اتمی

وی همچنین ادعای نصب دوربین‌های بیشتر در نیروگاه اصفهان را تکذیب کرد.

پیشتر نیز اسلامی  در جمع خبرنگاران گفته بود:  نصب 100 دوربین جدید را تکذیب می‌کنم. ما هیچ تعهد جدیدی خارج از پادمان با آژانس نداشتیم و تمام اقدامات ما در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: اقدامات ایران در چهارچوب ضوابط پادمان است و ملاک عمل ایران در اهداف کمی و کیفی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست.

در توافق انجام شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرونده یک مکان از 3 مکان ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل‌وفصل شده و طبق مذاکرات فنی ایران و آژانس تعداد پرونده‌های باقی‌مانده به دو نقطه کاهش یافته است.

پرونده موسوم به آباده (مریوان) بسته شده است. پیشتر  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس اطلاعات نادرست و مجهول‌الهویه ادعا کرده بود که ایران در 4 منطقه، غنی‌سازی انجام داده است.

علاوه بر این ادعای دیگر آژانس در خصوص ذرات 83.7 درصد در مذاکرات فنی بین ایران و آژانس به جمع‌بندی رسیده و با توضیحات فنی ایران حل‌وفصل شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر مدعی پیدا شدن ذرات غنی‌شده تا حدود 83.7 درصد در ایران شده بود.

ایران همچنین با نصب تعدادی دوربین در تأسیسات اتمی در اصفهان موافقت کرده است. تقریباً حدود یک‌سوم از دوربین‌ها نصب شده است و به‌صورت آف‌لاین است و اطلاعاتی منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =