دانشجو خبرنگار | حاکمیت دنیا در دست رسانه‌ها است/ لزوم توجه به جانشین‌ پروری در تشکل‌های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: هر تشکل، انجمن و واحد دانشگاهی با تغییر نسل، نوسان‌هایی دارند که باید از حالا به فکر آینده تشکل دانشگاهی و انتقال و جانشین پروری باشند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست شورای دفتر استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با تشکر از موسسین ایسکانیوز یزد این واحد را در حوزه‌های خبری فعال، الگو و پیشتاز در سطح دانشگاه معرفی کرد و گفت: علی رغم کمبودهای موجود، تیم ایسکانیوز با انگیزه بالا توانسته‌است اعتماد عمومی راکسب کند.

نشست شورای باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) یزد برگزار شد

او به نقش فعلی رسانه در سطح جهان و کشور اشاره کرد و افزود: امروز مدیا کراسی جایگزین دموکراسی شده است و مانند گذشته رسانه بخشی از حاکمیت نیست بلکه حاکمیت در دست رسانه‌هاست و تأثیرگذاری رسانه در اذعان عمومی به شدت متجلی شده است.

دهقانی اشکذری حفظ رسالت و رعایت اخلاق حرفه‌ای را در رسانه‌ها مورد تأکید قرار داد و گفت: جذب مخاطب و دنبال کننده بیشتر، نباید منجر به فراموشی مأموریت اصلی و رسالت واحدهای رسانه‌ای شود و آن‌ها را از مسیر صحیح و بیان حقایق دور سازد.

وی با اشاره به موج‌های سنگین رسانه‌های ناسالم و معاند ادامه داد: یک رسانه عدالتخواه، حقیقت را با صحت و دقت و در زمان درست به مردم منتقل می‌کند و در راستای اخلاق حرفه‌ای، همرنگ جماعت و جَوگیر نشده و به موج سواری نمی پردازد.

او افزود: منصافه نیست که رسانه‌ها با این شعار که دانستن حق مردم است جهل را به آنان تزریق کنند.

دهقانی اشکذری، دانشگاه آزاد را به عنوان خانواده‌ای بزرگ، یکی از اصول مهم در نظر گرفت و یادآور شد: از رسانه‌های دانشگاه آزاد و روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را در نظر داشته باشند.

 او افزود: واحدهای دانشگاهی اردکان، اشکذر، میبد، مهریز، تفت، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه و واحد یزد همراه با مدارس سما با 16 هزارو پانصد دانشجو، 4 هزار و دویست دانش آموز، 350 عضو هیأت علمی، 400 معلم، 800 کارمند، همه خانواده 22 هزار نفری دانشگاه آزاد یزد را شامل می شوند که در توزیع و انتخاب خبرهای مربوط به طور جدی باید مد نظر قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از رسانه‌های دانشگاه خواست: برچسب‌های منفی و غیرواقعی کمیت و مدرک که طی ۴۰ سال گذشته بردوش دانشگاه آزاد سنگینی می‌کند را حذف کنند زیرا که در دنیای هوش مصنوعی معنای کیفیت عوض شده و دانشگاه آزاد بالاترین کیفیت را داراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد شرکتهای خلاق و فناور پارک علم و فناوری یزد را دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یزد پوشش و تشکیل داده‌اند و این نشان می دهد فارغ التحصیلان این دانشگاه توان تیم‌سازی، قدرت مذاکره و راه‌اندازی کسب و کار را دارند.

دهقانی اشکذری گفت: حق مردم است تا موفقیتها و کیفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی را بدانند و این وظیفه رسانه است که این موارد را به مردم منتقل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:رسانه ای برنده است که روایت اول را در اخبار بیان کند اما از رسانه ایسکانیوز انتظارمی‌رود با خلاقیت در تولید محتوا به نفوذ بیشتر و برجسته سازی خبر بپردازد و از انتشار خبر کذب پرهیز نماید.

دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد در پایان با تأکید بر جانشین‌پروری در تشکل‌های دانشگاهی به خصوص خبرگزاری ایسکانیوز اظهار داشت: هر تشکل، انجمن و واحد دانشگاهی با تغییر نسل، نوسان‌هایی دارند که باید از حالا به فکر آینده تشکل دانشگاهی و انتقال و جانشین پروری باشند و از ظرفیت دانش‌آموزی مدارس مربوط به دانشگاه آزاد و دانشکده های مختلف و از دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد برای ادامه راه این خبرگزاری استفاده کنید.

خبرنگار : مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1190683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =