توزیع متوازن استعدادها در رشته‌ها وجود ندارد

وزیر علوم گفت: متاسفانه توزیع متوازن استعدادها در رشته‌ها وجود ندارد و نتوانسته‌ایم این مفهوم را برسانم که هر شخصی در هر رشته‌ای درس بخواند می تواند اثرگذار باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم بدرقه دانشجویان به سی و یکمین یونیورسیاد دانشجویان جهان چین_ چانگدو ۲۰۲۳ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 باید از زلفی گل عذرخواهی شود

وزیر علوم در این مراسم ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای دانشجویان اعزامی به یونیورسیاد گفت: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که رهرو شهیدان به ویژه سالار شهیدان امام حسین علیه السلام باشیم.

وی با بیان اینکه امیداوارم سالم و سلامت به این رویداد اعزام شوید و بازگردید؛ اظهار کرد: میان قهرمان و پهلوان تفاوت است به طوری که قهرمان هر کاری را انجام می‌دهد تا موفق شود اما پهلوان برای دست یابی به آن مدال دست به هرکاری نمیزند و رعایت اخلاق و ادب و وجدان را اولویت خود می‌داند.

وزیر علوم اظهار کرد: ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست آورند. انشاء الله شما قهرمانانی باشید که پهلوانانه رقابت می‌کنید.

وی افزود: دانشجویانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند و توفیق حاصل می‌شود جزو دانشجویان سرآمد خواهند شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هر رشته‌ای زیبایی‌های خودش را دارد. متاسفانه توزیع متوازن استعدادها در رشته‌ها وجود ندارد و نتوانسته‌ایم این مفهوم را برسانم که هر شخصی در هر رشته‌ای درس بخواند می تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه علوم ورزشی نیز از این گونه رشته‌ها است، تصریح کرد: علوم ورزشی یک رشته عقلی است به طوری که برنامه‌ریزی می‌شود تا پیشگیری رخ دهد و مشکلی برای ما ایجاد نشود اما رشته‌های علمی به این موضوع می‌پردازد که زمانی که مشکل به وجود آمد چگونه آن را رفع کنیم. بنابراین جامعه عاقل جامعه‌ای است که برای ورزش و علوم ورزشی هزینه می‌کند تا مجبور نباشد به حل بحران بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =