مجوز انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش دانشگاه علامه طباطبایی لغو شد

دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی از لغو مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیه‌ای، از لغو مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه‌طباطبائی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه در مصوبه جلسه 10تیرماه 1402، با توجه به ملاحظات زیر و بر اساس بند 2 ماده 18 دستورالعمل اجرائی آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، مجوز فعالیت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبائی را لغو کرد.

«عدم پایبندی اعضا به مفاد اساسنامه انجمن، بویژه عدم برگزاری انتخابات سالانه در 2 سال پی در پی و نیز برگزاری آخرین انتخابات در مورخ 16 تا 17 شهریور 1401 برخلاف ضوابط اجرایی اساسنامه انجمن متبوع، که با مشارکت بسیار حداقلی دانشجویان برگزار شد، به گونه ای که عملا فقط کاندیداها به خودشان رای دادند و صرفا 42 دانشجو از 99 عضو در انتخابات شرکت کردند.

این در حالی است که مطابق اساسنامه آن انجمن، حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات در هر دانشکده حداقل 30 نفر تعیین شده است؛ یعنی برای برگزاری انتخابات در 5 دانشکده از 11 دانشکده دانشگاه، حداقل 150 عضو باید مشارکت می کردند.

هیئت نظارت دانشگاه پس از برگزاری آن انتخابات که مغایر با مفاد اساسنامه انجمن برگزار شد، با رویکرد حمایت از انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش با ارائه مهلتی 5 ماهه (تا پایان اسفند 1401) برای فعالیت، عضوگیری و انسجام تشکیلاتی، مجوزی موقت صادر کرد تا پس از آن، مجددا انتخابات انجمن با مشارکت حداکثری دانشجویان صورت گیرد اما متاسفانه تا تیرماه 1402(حدود چهار ماه پس از اتمام مهلت داده شده) هیچ درخواستی برای برگزاری انتخابات به دبیرخانه هیئت نظارت واصل نشد و به عبارت دیگر تا کنون نزدیک به 4 سال است که انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش یا انتخابات برگزار نکرده و یا متناسب با مفاد اساسنامه، حد نصاب لازم جهت برگزاری آن را کسب نکرده است.

شایان ذکر است در طول مدتی که مجوز موقت با هدف افزایش اعضا و انسجام تشکیلاتی داده شده بود، متاسفانه با موارد ذیل مواجه بودیم:

-     تعداد اعضای آن انجمن در سامانه نگارستان، از 99 عضو در شهریور 1401، کاهش یافت. (برخی اعضا عضویت خود در این تشکل را لغو کردند)
-    برگزاری صرفا یک برنامه دارای مجوز
-    اختلافات درون تشکیلاتی: پس از برگزاری آن انتخابات مغایر با مفاد اساسنامه، یکی از اعضا با ارسال نامه‌ای خود را به عنوان دبیر تشکیلات معرفی می‌نماید و حدود یک ماه بعد، 8 نفر از اعضای حق رای‌دار شورای عمومی، عضو دیگری را به عنوان سخنگوی شورای عموی معرفی کرده و سایر افراد را فاقد وجاهت قانونی معرفی می‌کنند.
-     از 5 دانشکده شرکت کننده در آن انتخابات پیش گفته، اعضای حق رای‌دار یک دانشکده، پس از انتخابات، کنار کشیدند و اعلام انصراف کردند.
-    وجود سایر تخلفات اداری، تشکیلاتی بر خلاف اساسنامه آنها که در این مجال نمی‌گنجد.

لذا هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی، با امعان نظر به موارد فوق الذکر و با ملاحظه جمیع شرایط، نسبت به لغو مجوز انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش اقدام کرد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1191416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =