دل هم هوش مصنوعی‌ساز شد

فقط شرکت‌های نرم‌افزاری نیستند که برای ساخت هوش مصنوعی سر و دست می‌شکنند، دل، سازنده کامپیوترهای شخصی، هم به این جرگه پیوسته است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ شرکت دل به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه هوش مصنوعی خودش است و به همراه آن سخت‌افزاری را برای اجرای مدل‌های قدرتمند و یک پلتفرم جدید برای کمک به سازمان‌ها در راه‌اندازی ارائه می‌کند.

دل بخش جدیدی را در شرکت خود با نام «راهکارهای هوش مصنوعی مولد» تاسیس کرده تا به مشتریانش کمک کند به مدل‌های زبانی بزرگ دسترسی داشته باشند و پروژه‌های هوش مصنوعی مولد ایجاد کنند. منظور از مدل زبانی بزرگ یا به اختصار ال‌ال‌ام، یک مدل زبانی متشکل از یک شبکه عصبی با پارامترهای زیادی است که روی مقادیر زیادی متن بدون برچسب با استفاده از یادگیری خود نظارتی یا یادگیری نیمه‌نظارتی آموزش داده شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی "آواتار" برای تشخیص بیماری‌های نادر

در همین راستا، شرکت دل تنظیمات سخت افزاری جدید، یک پلتفرم خدمات مدیریت شده و کامپیوترهایی را برای اجرای سریع‌تر پروژه‌های هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

دل به تولید لپ‌تاپ و مانیتور معروف است، اما این شرکت سرور و سایر سخت‌افزارهای سازمانی را نیز تولید می‌کند. این شرکت در راستای رقابت شدید توسعه‌دهندگان مدل‌های زبانی بزرگ مانند متا، OpenAI و گوگل به جرگه سازندگان هوش مصنوعی پیوسته تا آن هم بتواند در کنار دیگران از این فناوری کسب درآمد کند.

از آنجا که شرکت‌های مختلف می‌خواهند قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را به مشاغل خود اضافه کنند، از ارائه‌دهندگان سخت‌افزار گرفته تا خدمات ابری، همه بر این باورند که به یک سرویس هوش مصنوعی نیاز دارند تا از طریق آن به راه خود ادامه دهند.

دل شرکت‌هایی مانند آمازون را دنبال می‌کند که پلتفرم‌های خدمات مدیریت شده و راه‌اندازی‌های زیرساخت سریع‌تری را برای شرکت‌هایی که به دنبال آزمایش با هوش مصنوعی هستند، ارائه می‌کنند. این شرکت در بخش زیرساخت با انویدیا همکاری کرده و GPU Tensor Core انویدیا و نرم‌افزار هوش مصنوعی شرکتی دل و ذخیره‌سازی داده را با هم ترکیب کرد تا شرکت‌ها بتوانند مدل‌های هوش مصنوعی را سریع‌تر اجرا کنند. رایانه‌های جدید دل با قابلیت‌های هوش مصنوعی داخلی، دستگاه‌های کوچکی با باتری کارآمد خواهند بود.

دل همچنین بخش خدمات حرفه‌ای را راه‌اندازی کرده که یک پلتفرم خدمات مدیریت شده است و به کاربران کمک می‌کند مدل‌های هوش مصنوعی مولد را آزمایش کنند و پس از ادغام در مشاغل، مشکلات را عیب‌یابی کنند.

جف کلارک، یکی از مدیران شرکت دل در بیانیه‌ای گفت: هوش مصنوعی مولد نقطه عطفی است که باعث ایجاد تغییرات اساسی در سرعت نوآوری می‌شود و در عین حال تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد و راه‌های جدیدی را برای کار فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =