تنش‌ها در خلیج فارس بالا گرفت/ استقرار موشک و پهپادهای ایرانی

در پی استقرار محافظان نظامی آمریکا در کشتی های تجاری حوزه خلیج فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران مجهز به پهپادها و موشک های دوربرد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رسانه‌های رسمی در روز شنبه گزارش دادند که ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران را به پهپادها و موشک‌های با برد 1000 کیلومتری مجهز کرده است، چرا که ایالات متحده به دنبال آن است که برای کشتی‌های تجاری که از تنگه هرمز خلیج فارس عبور می‌کنند، محافظان نظامی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

۴ فروند شناور صیادی بی هویت در بوشهر توقیف شد/ کشف صید میگو قاچاق و ادارات صیادی

انواع پهپادها و چند صد موشک کروز و بالستیک با برد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر از جمله سامانه‌ها و تجهیزاتی است که امروز به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه افزوده شده است.

به نوشته رویترز، اواخر هفته گذشته، واشنگتن اعلام کرد که به دنبال توقیف اخیر چند کشتی تجاری در خلیج فارس،  ممکن است به زودی ملوانان و تفنگداران دریایی مسلح را در کشتی‌های تجاری در منطقه مستقر کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس که برای اولین بار این خبر را منتشر کرده بود، آن را اقدامی بی‌سابقه از سوی ایالات متحده توصیف کرده بود.

ماه گذشته نیز این کشور اعلام کرد که جت‌های جنگنده اف-35 و اف-16 جدیدی را به همراه یک کشتی جنگی به خاورمیانه به منظور نظارت بر آبراه‌ها ارسال خواهد کرد. حدود یک پنجم نفت خام جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

این در حالی است که تهران پیش از این اعلام کرده کشتی‌های توقیف شده مرتکب تخلفات کشتیرانی شده‌اند. با این وجود، برخی از آن‌ها تنها پس از رهایی کشتی‌های ایرانی توقیف شده توسط کشورهای خارجی آزاد شده‌اند.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرده که موشک‌های جدید دقت بهتری داشته و برد بیش‌تری دارند. موشک‌های کروز از این قابلیت برخوردارند که چندین هدف را به طور هم‌زمان مورد حمله قرار دهند و پس از شلیک، فرمان‌ها را می‌توان تغییر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =