فنر قیمت دلار رها خواهد شد؟/ پیش‌بینی افزایش نرخ ارز در ماه‌های آینده

کارشناس امور بانکی و مالی گفت: دلار طبیعتا در ماه‌های آینده با افزایش قیمت روبرو خواهد بود، در حال حاضر رشد نقدینگی در مدار ۳۰ درصد که بر اساس آن افزایش قیمت ماهانه ۲ درصد دلار منطقی است.

حجت الله فرزانی کارشناس امور بانکی و مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار ارز  اظهار کرد: رشد نقدینگی گرچه کند بود اما در قیمت فعلی دلار تاثیر گذاشته است و می‌توان گفت عامل تاثیر گذار بازار ارز می‌تواند حرکت نقدینگی‌ باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار تا ۱۰ روز آینده بالا می‌رود؟

وی با اشاره به قیمت دلار در ماه‌های آینده،‌ گفت: دلار طبیعتا در ماه‌های آینده با افزایش قیمت روبرو خواهد بود، در حال حاضر رشد نقدینگی در مدار ۳۰ درصد است که بر اساس آن افزایش قیمت ماهانه ۲ درصد دلار منطقی است.

فرزانی تصریح کرد: بانک مرکزی امروزه با دسترسی به منابع ارزی تا حدودی توانسته است که بازار را کنترل کند ولی سرکوب کردن قیمت دلار و ثابت نگهداشتن ارز، سبب این می‌شود که فنر قیمتی ارز با تغییراتی یکباره رها شود، همچون سال‌های گذشته که این اتفاق رخ داد.

کارشناس امور بانکی و مالی تصریح کرد: توصیه می‌شود خریداران و فروشندگان در بازار فعلی، تامل می‌کنند، نگهداری سرمایه به صورت نقدی اشتباه است، بنابراین توصیه می‌شود تا این سرمایه تبدیل به یک دارایی دیگر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =