صعود قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان/ ثبات نرخ ارز تا چه زمانی تداوم دارد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران و شرایط تورمی در آینده شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

قاسم محسنی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد:  با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران و شرایط تورمی در آینده شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود. کشور سال گذشته و سال جاری با تورم رو به رو بوده است و این تورم با تورم جهانی فاصله زیادی دارد،‌ بنابراین افزایش قیمت دلار به دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

فنر قیمت دلار رها خواهد شد؟/ پیش‌بینی افزایش نرخ ارز در ماه‌های آینده

وی با اشاره به اینکه ارزش پول کشور بر اثر تورم در مقابل دلار به شدت کاهش پیدا کرده است،‌ افزود: متاسفانه قدرت ریال در برابر دلار کاهش یافته است و با توجه به تورم بالای ۴۰ درصد موجود در کشور پیش بینی میشود قیمت دلار تا انتهای سال به ۷۰ هزار تومان نیز برسد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ثبات فعلی موجود در بازار ارز تصریح کرد: در وضعیت فعلی دولت با دور زدن تحریم برای فروش نفت و انتشار خبرهایی از آزادسازی منابع ارزی توانسته است،‌قیمت دلار را در یک ثبات نسبی کنترل کند که اگر این اقدامات تداوم داشته باشد ثبات بازار ارز نیز ادامه خواهد داشت.

محسنی عنوان کرد: دولت باید هرچه سریع تر به فکر اقداماتی برای حفظ ثبات قیمت دلار و افزایش ارزش پول ملی کشور باشد تا بیش از این اقتصاد ایران متضرر نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =