توزیع ماهانه ۶۰ هزار مرسوله پستی در آبادان/ ۵۰ درصد معابر شهری فاقد نام و پلاک هستند

رئیس اداره پست شهرستان آبادان گفت: بیش از ۵۰ درصد اماکن و معابر در شهرستان آبادان فاقد نام‌گذاری و پلاک‌گذاری هستند.

سیدحسین حیدری رئیس اداره پست شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان اظهار کرد: به طور متوسط حدود ۶۰ هزار مرسوله پستی ماهانه وارد شهرستان آبادان می شود که علی رغم تمام مشکلاتی که در حوزه آدرس دهی مناسب و نبود تابلوهای نام گذاری وجود دارد، حدود ۹۲درصد مرسولات تا درب منازل توزیع می‌شود و حدود ۸ درصد از آن به باجه‌های معطله در اداره پست برگشت داده می شود.

وی افزود: متاسفانه در شهرهای آبادان و خرمشهر هیچ پیمانکاری حاضر به همکاری با اداره پست برای ارسال بسته‌ها و مرسوله های ارسالی و تحویل به همشهریان نیست زیرا آدرس صحیح و نام گذاری محل‌های مسکونی در سطح این دو شهرستان وجود ندارد.

حیدری عنوان کرد: در سال‌های اخیر موضوع نصب تابلوها و پلاک گذاری و نام گذاری معابر و منازل مسکونی در این شهرستان‌ها در اولویت کاری شهرداری نبوده. درحالی که اگر به خارج از استان برویم شاهد آن هستیم که حتی در روستاها این امر جهت تسهیل عبور و مرور شهروندان به نحوه احسنت انجام شده است و شهروندان هیچ مشکلی در این رابطه ندارند.

رئیس اداره پست شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: مناطقی همچون امیر آباد از فاز صفر۱ تا فاز ۴، زمین شهری، سلیچ، کوی ملت، فرهنگیان، مسکن مهر، ردیف‌های صدی و سیصدها، دهکده بریم، جرف، شهرک‌هایی که در منطقه ذوالفقاری هستند و ... فاقد تابلو نام گذاری معابر و پلاک گذاری اماکن و کوچه‌ها هستند که برای ارسال محصولات پستی همیشه با آن مشکل داریم و نیاز است دستگاه‌های متولی ورود جدی به امر داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد معابر و اماکن محلی در شهرستان آبادان فاقد نام گذاری و پلاک گذاری هستند که همین امر گاهی شبکه خدمات‌رسانی ما در اداره پست را با خلل مواجه می‌کند و گاهی اوقات برخی مرسولات به دلیل این قبیل مشکلات با تاخیر به درب منازل می‌رسد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت این کار با شهرداری است و بنا به موضوعاتی همچون در بر داشتن مباحث مالی، شهرداری تنهایی از پس هزینه های آن برنمی آید، نیاز است دستگاه‌های دیگر همچون سازمان منطقه آزاد اروند کمک حال شهرداری آبادان جهت ساماندهی نام گذاری معابر و اماکن شهری باشد.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای پیام/

کد خبر: 1194669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =