بی‌تحرکی کودکان چه پیامدهایی در بزرگسالی برای قلب آنان دارد؟

محققان انجمن قلب اروپا اعلام کردند: بی‌تحرکی در دوران کودکی، حتی در کودکانی که از وزن طبیعی و سطح فشار خون نرمالی برخوردار هستند، می ‌تواند زمینه‌ای برای حملات قلبی و سکته مغزی در مراحل بعدی زندگی باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پژوهشگران توضیح دادند: لحظات بی تحرکی در کودکان با سنگین ‌تر شدن قلب در دوران جوانی مرتبط بوده، که بر اساس مطالعاتی که روی بزرگسالان انجام شده است می دانیم منجر به افزایش احتمال حمله قلبی و سکته مغزی می شود. این، اولین مطالعه ای است که تأثیر تجمعی زمان بی تحرکی در دوران کودکی را بر خطر بروز آسیب های قلبی در مراحل بعدی زندگی بررسی می کند.

بیشتر بخوانید:

محبت‌های اشتباه و مخرب والدین امروزی به کودکان

در سن ۱۱ سالگی، کودکان، به مدت یک هفته از ساعت هوشمند دارای یک ردیاب برای محاسبه زمان فعالیت آنها، استفاده کردند. این فرایند در ۱۵ سالگی و دوباره در ۲۴ سالگی تکرار شد. محققان با بررسی داده های ۷۶۶ کودک دریافتند که در ۱۱ سالگی، کودکان به طور متوسط ۳۶۲ دقیقه در روز بی تحرک بودند که این میزان در نوجوانی به ۴۷۴ دقیقه در روز و سپس در ۲۴ سالگی، به روزانه ۵۳۱ دقیقه افزایش یافت.

نتایج تحقیاتی نشان داد: هر یک دقیقه افزایش در زمان بی تحرکی از ۱۱ تا ۲۴ سالگی با افزایش توده بطن چپ همراه بود. یافته های یک مطالعه پیشین نشان داده بودند که افزایش در توده بطن چپ در طی یک دوره هفت ساله، خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ را دو برابر می کند.

دانشمندان خاطرنشان کرده اند: والدین می توانند با بردن فرزندانشان برای پیاده روی یا گردش و محدود کردن زمانی که کودکان در رسانه های اجتماعی و بازی های ویدیویی صرف می کنند، آنها را به تحرک بیشتر تشویق کنند و از این طریق، خطر بروز مشکلات قلبی در دوران جوانی را کاهش دهند.

نتایج تحقیقاتی این مطالعه در کنگره سالانه انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شده اند.

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/

کد خبر: 1195487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =