درخواست کنکوری‌ها از دیوان عدالت اداری و مجلس/ ترازهای اعلام شده از سوی آموزش و پرورش مجددا بررسی شود

جمعی از داوطلبان کنکور فارغ التحصیل سنوات قبل از ۱۴۰۲ در نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و رئیس دیوان عدالت اداری، خواهان بررسی مجدد ترازهای اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از داوطلبان کنکور فارغ التحصیل سنوات قبل از ۱۴۰۲ در نامه‌ای به علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواهان بررسی مجدد ترازهای اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش شدند.

بیشتر بخوانید:

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف قانون اساسی است

در ابتدای این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند تغییرات به وجود آمده در سنجش و پذیرش کنکور سراسری ۱۴۰۲ و تاثیر سوابق تحصیلی که توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه می‌شود، منجر به ایجاد برخی مشکلات برای داوطلبان شده است. در محاسبه نمرات سوابق تحصیلی امتحانات نهایی داوطلبان فارغ التحصیل سنوات ماقبل سال ۱۴۰۲ اختلاف فاحش و بسیار تعجب برانگیز در اعلام نمره کل به سازمان سنجش مشاهده می‌شود که ناشی از اعلام ضرایب غیرکارشناسی است و بعضاً باعث ممانعت از ادامه تحصیل در رشته‌های پرطرفدار برای داوطلبان با معدل بالا و فارغ التحصیلان سنوات قبل می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: به عنوان مثال با این رویه حتی اگر نفر اول کنکور امسال با معدل ۲۰ با سوابق تحصیلی ۱۰ سال قبل گزینش شود، با شیوه کنونی، امکان تحصیل در رشته‌های پرطرفدار را نخواهد داشت، مستندات این موضوع برای بسیاری از داوطلبان وجود دارد. این موضوع مصداق کامل منع از تحصیل و خلاف قانون اساسی است.

در این نامه خطاب به علیرضا منادی سپیدان اعلام شده است: از جنابعالی خواهان مساعدت و رسیدگی برای بررسی مجدد و کارشناسی شده این موضوع که برای تمام کشور و پشت کنکوری‌های سنوات قبل مصداق دارد، هستیم.

نامه کنکوری‌ها به دیوان عدالت اداری

این داوطلبان دادخواستی در زمینه لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری ارائه داده و به حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در این باره نامه نوشتند. لازم به ذکر است نسخه‌ای از این دادخواست پس از ثبت شکایت در دفاتر خدمات قضایی در اختیار ایسکانیوز قرار گرفته است.

در بند ۵ این دادخواست به عدم امکان هم‌ترازی نمرات سال‌های مختلف اشاره شده و آمده است: مثلاً کسی که خرداد ۱۴۰۲ نمره ۲۰ گرفته، ترازش ۱۲ هزار و کسی که خرداد ۱۴۰۱ نمره و معدل ۲۰ گرفته ترازش ۱۰۵۰۰ خواهد بود. این به معنای تبعیض ناروا بوده و با بند ۹ اصل سوم قانون اساسی در تعارض است. متاسفانه کسی که خرداد ۱۴۰۱، نمره ۲۰ گرفته و ترازش مثلاً ۱۰۵۰۰ شده، به جرم ۲۰ شدن! دیگر امکان ترمیم معدل ندارد تا بتواند تراز خود را افزایش دهد و مانند کسی که در خرداد ۱۴۰۲ نمره ۲۰ گرفته به خود را تراز ۱۲ هزار برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کنگوری IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 0
      اونی که ۲۰ گرفته باید ۲۲ بگیره لابد