تعیین فوق‌العاده جهش علمی مبتنی بر عملکرد استادان/ ۱۰ درصد به میانگین پایه حقوق استادان واجد شرایط اضافه می‌شود

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: فوق العاده جهش علمی مبتنی بر عملکرد در راستای رفاه اعضای هیات علمی برقرار بود. هر استادی که پایه سالانه را دریافت کند ۱۰ درصد به میانگین پایه حقوق او اضافه می‌شود و اگر از میانگین امتیاز دانشکده بیشتر باشد ۱۵ درصد به پایه حقوق اضافه می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خطیبی امروز با حضور در اولین نمایشگاه دستاوردهای دولت در غرفه وزارت علوم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت علوم در فرصت تقریبا دوساله، غیر از اقدامات عمومی و کلی، اقدامات منحصر به فردی را در این دوران انجام داده. در زمینه پژوهشی در راستای حمایت از تحقیقات دانشگاه ها با رویکرد تصحیح مسائل پشتیبانی پژوهش با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب اعتبار ۱۰۰ میلیون یورو برای کمک به تجهیزات آزمایشگاهی از محل صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۱ جذب شد که اکنون در حال پرداخت به دانشگاه ها هستیم و این مبلغ جدا از اعتبار مصوب دانشگاه ها بود.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش وزیر علوم به اساتید/ زمین‌های اضافی دانشگاه‌ها مسکن می‌شوند

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم گفت: اقدام دوم حمایت از استادان جدید الاستخدام در قالب پژوهانه به دستور وزیر علوم بود. بر این اساس بیش از ۴ هزار عضو هیات علمی که در ۵ سال اخیر جذب شدند، مشمول این حمایت شدند. برای استادانی که تحقیقات آزمایشگاهی و عملی دارند، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و برای کسانیکه کار تئوری و نظری می کنند مبلغ ۴۰ میلیون تومان اعتبار پژوهانه تخصیص داده شد.

برقراری فوق العاده شغلی جهش علمی برای استادان دانشگاه

خطیبی افزود: اقدام دیگر برای رفاه اعضای هیات علمی برقراری فوق العاده جهش علمی مبتنی بر عملکرد بود. فوق العاده شغلی جهش علمی را برای استادانی تامین اعتبار کردیم. هر استادی که پایه سالانه را دریافت کند ۱۰ درصد به میانگین پایه حقوق او اضافه می شود و اگر از میانگین امتیاز دانشکده بیشتر باشد ۱۵ درصد به پایه حقوق اضافه می شود.

تحویل ۱۵۰ واحد خوابگاه متاهلی

خطیبی در مورد اقدامات عمرانی در حوزه دانشجویی نیز گفت: بر اساس سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت از خانواده، دانشگاه‌ها را متعهد کردیم خوابگاه‌های متاهلی را افزایش دهند. کل خوابگاه‌های متاهلی تا قبل از ۱۴۰۲ در کل کشور ۱۲۰۰ واحد بود که ۱۰۰۰ واحد قابل استفاده بود، در سال ۱۴۰۲ تعهد ۳۰۰ واحد داشتیم که ۱۵۰ واحد در اصفهان، اردبیل، سمنان و تبریز تحویل داده شد. ۱۵۰ واحد هم تا دهه فجر تحویل می دهیم البته در تلاش هستیم تعداد بیشتری را بسازیم.

معاون وزارت علوم در مورد تامین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها نیز گفت: برای تامین مسکن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها با توجه به قانون جهش ملی مسکن قرار شد بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه‌ها را با توافق با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن استادان استفاده کنیم‌. این اراضی نباید در پردیس اصلی نباشد، طرح تفصیلی برای ساخت آن وجود نداشته و به نحوی مازاد باشد.

وی ادامه داد: در مرحله اول استادان و کارکنان فاقد مسکن و در مرحله دوم همه کارکنان و استادان دانشگاه را با این طرح صاحب مسکن می کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی سامانه سرو خبر داد و گفت: سامانه سرو خدمات اشتراکی دانشگاه‌هاست. همه دانشگاه‌ها خدمات مختلفی از جمله مهمانسرا و استادسرا و غیره دارند. همه این خدمات در این سامانه سرو sarv.msrt.ir ثبت شده است. استادان دانشگاه و کارمندان می‌توانند در صورت سفر یا ماموریت به شهرهای مختلف نیاز خود را در سامانه سرو ثبت و استفاده از این خدمات را رزرو و از امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =