اثرات روحی و روانی مثبت پیاده‌روی اربعین

یک روانشناس درباره اثرات روحی و روانی مثبت پیاده روی اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ،سیده معصومه طباطبایی،در استودیوی سلام تهران  از دستاوردهای سفر اربعین از منظر روانشناسی سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در مرز مهران
 

طباطبایی گفت: مهم‌ترین اصلی که در خصوص پیاده‌روی اربعین از دید روانشناسی وجود دارد این است که انسان‌ها همواره به ارتباط و قدرتی، فراتر از عالم ماده نیاز دارند.

وی افزود: در معنویت درمانی نیز تمرکز اصلی بر همین موضوع است. لذا سفر اربعین ما را به آن معنویتی که در جست و جوی آن هستیم، می‌رساند.

وی افزود: دید ما به پیاده‌روی اربعین این است که بعد از یک سال مواجهه با چالش‌ها و سختی‌های متفاوت، اکنون می‌خواهیم به استقبال سفری پر بار از لحاظ معنوی، اما به مراتب سخت برویم. عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود یک فرد یا خانواده بخواهد این سختی را به جان بخرد.

طباطبایی اظهار داشت: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که در هر سختی، آرامشی نهفته است. در سفر اربعین نیز ما همین سختی را متحمل می‌شویم تا تجربه معنوی متفاوتی را برای خود رقم بزنیم.

وی ابراز کرد: در روانشناسی زمانی که می‌خواهند یک شخص را درمان کنند، وی را در قالب گروه‌درمانی‌ها، به سفرهایی می‌برند که به نوعی او را از زندگی عادی و روزمره خود جدا کنند. سفر اربعین مصداق کاملی از این اردوی تربیتی برای همه ماست.

وی در ادامه گفت: در این سفر، در موقعیت ازدحام و شلوغی، صبر و تحمل را تمرین می‌کنیم. به علاوه با افرادی با فرهنگ‌های متفاوت هم‌سفر می‌شویم و تجربه تعامل با آن‌ها را به دست می‌آوریم.

این روانشناس متذکر شد:همچنین ما سخاوتمندی را از مردم عراق که با آن‌ها مواجه می‌شویم یاد می‌گیریم. کسانی که با سخاوتمندی تمام میزبان ما می‌شوند و از ما در طول این سفر پذیرایی می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1196464

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =