خدمات‌رسانی دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام در موکب‌های مرزی «شهدای دانشجو» و «شهیدالقدس»/ پویش اربعین تمدن‌ساز برگزار شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه پویش اربعین تمدن‌ساز در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم برگزار شد، گفت: موکب هسته بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی ایلام نیز با عنوان شهیدالقدس راه‌اندازی شده که رویکرد تمدنی و فرهنگی دارد.

مهدی سنجری؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: امسال رویکرد بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به این صورت بود که خدمات‌دهی به زائران اربعین به صورت موکبی نباشد و کارهای اجرایی به واحد مهران دانشگاه آزاد سپرده شده است و عملا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از سوی دانشگاه و با حمایت آن موکبی را برپا نکرده است. 

پخت روزانه ۳ هزار پرس غذا برای زائران اربعین در دانشگاه آزاد ایلام/ پارکینگ ۲۰ هکتاری مهران در اختیار خانواده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه موکب واحد مهران در حال خدمات رسانی به زائران اربعین دانشگاه آزاد اسلامی است، ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ذیل ناحیه بسیج دانشجویی استان ایلام یک موکب قرارگاهی با عنوان شهدای دانشجو(واقع در میدان اربعین جنب موکب بانک شهر) برپا کرده است و در حال حاضر هم در این موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستیم. 

سنجری اضافه کرد: در این موکب که در پایانه مرزی مهران مستقر شده است خدمات پذیرایی از جمله چایی، شربت و وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام ارائه و توزیع می‌شود. 

سنجری خاطرنشان کرد: موکب هسته بین‌الملل ناحیه بسیج دانشجویی ایلام نیز با عنوان شهیدالقدس راه‌اندازی شده که خادمان این موکب دانشجویان خارجی هستند که در ایران مشغول به تحصیل هستند و رویکرد این موکب نیز بیشتر تمدنی و فرهنگی است. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افزود: از طریق این موکب دانشجویان دیگر کشورها از جمله افغانستان، پاکستان و عراق که در ایران تحصیل می‌کنند گرد هم می‌آیند تا هم بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و هم اینکه این دانشجویان به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در کشورهای خود فعالیت کنند. 

وی با بیان اینکه فعالیت این موکب تا پایان روز اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: به طور میانگین از هر دانشگاه ده نفر دانشجو به عنوان خادم در موکب قرارگاهی حضور دارند و در مجموع حدود ۶۰ خادم برادر و ۲۰ خادم از خواهران هستند ضمن اینکه در موکب بین الملل نیز ۳۰ نفر از خواهران و ۳۰ نفر از برادران خدمات‌رسانی می‌کنند.

سنجری با اشاره به برگزاری پویش «اربعین تمدن‌ساز» توسط سازمان بسیج دانشجویی، خاطرنشان کرد: این پویش در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در حال برگزاری است و همه کاروان‌های دانشجویی یک پرچم منقش به تصویر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در مسیر پیاده‌روی به همراه دارند. 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تجهیزات ما در موکب ها از طریق خیرین تامین شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز واحد مهران اختصاص داد که بخشی از آن صرف خرید تجهیزات و بخشی دیگر هم برای اعزام دانشجویان هسته مرکزی شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد صرف شد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1196753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =