سینمای ایران با بحران روبروست / رفع محدودیت‌ها و تغییر نگاه، راه نجات هنر هفتم

بازیگر سریال زخم کاری گفت: در حال حاضر سینما به خاطر وجود مسائل مختلف از جمله محدودیت‌ها، خط قرمزها و کمبود تولید آثار در ژانرهای مختلف، با بحرانی به نام کمبود مخاطب روبروست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، امروز، روز ملی سینماست. هنری لایتناهی که هیچ سقفی برای خیال قائل نیست و جادوی بی انتهایش در طول ۱۲۳ سالی که از عمرش می‌گذرد، توانسته میلیاردها انسان را مجذوب و فریفته خود کند. اما گویی جادوی سینما در این سال‌ها بسیار کمرنگ و از میزان مخاطبانش هم کاسته شده است. به همین مناسبت گفت‌وگویی داشتیم با کاظم هژیرآزاد بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان  و او با ما درباره سینما و مشکلاتش سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

حضور سعید راد در فیلم پسر ایرج قادری / سینمای الان مورد پسندم نیست

هژیر آزاد با اشاره به اینکه سال‌هاست در سینما کار نکرده‌ است، اظهار کرد: در این سال‌های اخیر بیشتر در تلویزیون و گهگاه در تئاتر کار کرده‌ام.

وی ادامه داد: این روزها سینماگران ترجیح می‌دهند دنبال افراد مورد نظر خودشان بروند و انگار به من و امثال من دیگر در سینما احتیاجی نیست.

بازیگر سریال رحیل افزود: وقتی کالا کم باشد، تورم ایجاد می‌شود، در تورم هم هر جور بحرانی را شاهد هستیم در حال حاضر سینما هم به خاطر وجود مسائل مختلف از جمله محدودیت‌ها، خط قرمزها و کمبود تولید آثار در ژانرهای مختلف، با بحرانی به نام کمبود مخاطب روبروست و همین مسئله تهیه‌کنندگان را به این سمت سوق داده که به هر قیمتی که شده فیلم پر مخاطب بسازند تا بودجه‌شان برگردد، به همین دلیل در این سال‌ها شاهد ساخت کمدی‌های سخیف و ارزان قیمتی هستیم که سطح سینما و سطح سلیقه مخاطبان را پایین آورده و به آن آسیب وارد کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه منکر نظارت‌ها نیستم، گفت: من معتقدم که نظارت و کنترل حتما باید وجود داشته باشد اما باید اجازه داد که سینماگران آزادی برای خلاقیت هنری هم داشته باشند تا بتوانند بر روی آثار خود دخل و تصرف کنند، در این صورت بازیگران و سایر عوامل تولید فیلم همه مشغول به فعالیت می شوند و چرخه اقتصاد سینما هم خواهد چرخید اما بالعکس اگر بخواهیم همه چیز را محدود به دولت و دولتی شدن بکنیم آنچه که اکنون شاهدش هستیم رخ می دهد و سینما مخاطب خود را از دست خواهد داد و مردم هم به پلتفرم‌های خارجی روی می‌آورند.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم هژیرآزاد در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی " آناهیتا " رفت و شیوه " استانیسلافسکی " را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید و در چندین نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر با گروه آناهیتا به ایفای نقش پرداخت. وی سال ۱۳۶۱ از گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد. هژیر آزاد در زمینهٔ نوشتن نیز فعالیت داشته است و یک تک پرده‌ای به نام "سوسنگرد"، یک تک پرده‌ای در مورد پشت صحنه تئاتر، و همچنین یک مجموعه داستان به نام " کیف " را به چاپ رسانده است. او در مورد نقد تئاتر و مسائل مربوط به صنف تئاتر، نوشته‌های پراکنده‌ای در مطبوعات به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =