هفته‌ای سرخ برای بورس / چراغ بازار سرمایه قرمز ماند

در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند نزولی را کاملا برخلاف هفته‌های گذشته داشت و شاخص از حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد به دو میلیون و ۱۲۶ واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس هفته جاری را با روند نزولی سپری کرد و شاهد کاهش حدود ۲۵ هزار واحدی شخص کل بورس در این بازه زمانی بودیم.

بیشتر بخوانید:

بورس هفته را قرمزپوش به پایان رساند / اُفت ۳۱۰ واحدی شاخص کل

شنبه هفته جاری ( ۱۸ شهریورماه) شاخص با کاهش ۲۱ هزار و ۱۲۹ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی دو میلیون و ۱۲۹ هزار واحد ایستاد. روز دوم این هفته هم روند کاهشی ادامه داشت و شاخص بورس حدود ۵۹۷۵ واحد کاهش یافت و به دو میلیون و ۱۲۳ هزار واحد رسید.

دوشنبه هفته جاری این روند تکرار شد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه حدود هزار واحد دیگر افت کرد و رقم دو میلیون و ۱۲۲ هزار واحد را به ثبت رساند.

در روز بعد اما بازار سرمایه روندی صعودی داشت، این شاخص با بیش از ۴۰۰۰ واحد کاهش، روی دو میلیون و ۱۲۷هزار واحد ایستاد و نهایتا در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری (چهارشنبه) شاخص بورس با کاهش جزئی ۳۱۰ واحدی به دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید.

فرابورس نیز همین روند را تجربه کرد و در روز نخست هفته جاری ۲۹۶ واحد کاهش داشت و رقم ۲۶ هزار و ۴۸۰ واحد را ثبت کرد. نهایتا تا پایان هفته ۶۳ واحد کاهش دیگر را هم تجربه کرد و روی ۲۶ هزار و ۴۱۷ واحد ایستاد.

ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برخی خودرویی‌ها بیشترین تاثیر را روی بازار سرمایه گذاشتند.

پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول و برخی نمادهای معدنی بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1198270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =