دومین جشنواره علمی شهید چمران برگزار می‌شود / مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مهرماه

رئیس بسیج اساتید کشور از برگزاری دومین جشنواره علمی شهید چمران در هفته پژوهش خبر داد و هدف اصلی این جشنواره را ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد علمی دانست.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید از برگزاری دومین جشنواره علمی شهید چمران در هفته پژوهش خبر داد، گفت: ایجاد انگیزه در اساتید و پرورش استعدادهای درخشان، ارتقای شأن و منزلت اجتماعی و علمی بسیج و الگوسازی بین آحاد جامعه، شناسایی، توسعه و تعالی فرهنگ مطالعه، کاربردی کردن تحقیقات و حمایت از مبتکران و پژوهشگران در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، تقدیر و معرفی اساتید و نخبگان دانشگاهی و نیز کانون‌های بسیج اساتید مبتنی بر مولفه‌های مشخص شده، بخشی از اهداف برگزاری جشنواره شهید چمران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی بسیج اساتید برای خدمت‌ به دانشگاه‌ها و اعتلای آموزش عالی

وی گفت: این جشنواره به منظور گسترش فعالیت‌های علمی اساتید بسیجی، تولید علم نافع و ارج نهادن به اقدامات و فعالیت های برجسته نهضت استادی بسیج و نیز استادان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در زمینه های «علوم انسانی و هنر»، «علوم فنی و مهندسی» و «علوم پایه و کشاورزی» برگزار می شود.

مردانی هدف اصلی دومین جشنواره علمی شهید چمران را ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد علمی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی توانمندی های تخصصی و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه اساتید انقلابی و دغدغه مند با رویکرد مساله محوری، مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و سیاستگذاری، کمک به هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و نیز تولید علوم و فناوری‌های بدیع و نوظهور، مرز شکن و اقتدار آفرین در راستای دستیابی به مرجعیت علمی از اهداف دیگر این جشنواره است. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: جشنواره شامل ۸ محور «کتاب»، «مقاله»، «طرح پژوهشی و فناورانه، کسب و کار نوآور و دانش بنیان»، «راهنمایی، مشاوره، نظارت و راهبری»، «بسته سیاستی»، «کرسی نظریه پردازی، مناظره و نقد»، «جهادگران تبیین» و «راهیان علم، فناوری و پیشرفت» است. 

رئیس دومین جشنواره علمی شهید چمران تأکید کرد: بازه زمانی آثار علمی مشارکت کنندگان جشنواره در محورهای مذکور صرفاً مربوط به سال ۱۴۰۱ است و اساتید فرصت دارند آثار علمی خود را تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در سامانه جشنواره (bajchamran.ir) ارسال کنید. 

 مردانی با اشاره به برگزاری جشنواره در دو سطح استانی و ملی گفت: در سطح استانی جشنواره که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، نفرات برتر در محورها، جمعاً هر استان ۱۸ نفر را می توانند به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی کنید و در سطح ملی که در آذرماه (هفته پژوهش و فناوری) برگزار می شود، پس از ارزیابی کمیته علمی و هیأت های داوری مجرب و متخصص، جمعاً ۵۴ نفر (مقام اول، دوم و سوم) تقدیر خواهند شد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد: برای ارزش گذاری کلیه آثار علمی که در راستای منویات امامین انقلاب، اسناد بالادستی و نظام مسایل کشور در سطوح بین المللی، ملی، استانی و شهری (محلی) باشد، تا دو برابر امتیاز به امتیازات هر بخش از سوی هیأت داوران اضافه می شود.  

رئیس دومین جشنواره علمی شهید چمران در پایان گفت: با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگی و مذاکراتی در حال انجام است تا به منظور ارج نهادن به دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری اساتید، امتیازات علمی و پایه تشویقی برای برگزیدگان جشنواره از سوی آن وزارتخانه در آیین نامه ارتقا و نیز ترفیع اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =