جزئیات رتبه‌بندی عملکردی و زیرساختی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی/ بیشترین امتیاز توسط واحدهای علوم و تحقیقات و خوراسگان کسب شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شفاف‌سازی جایگاه واحدهای دانشگاهی و میزان فعالیت آن ها در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه، جزییات رتبه بندی زیر ساختی و عملکردی آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 1401 را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ارزیابی سالیانه در سال های گذشته به صورت موردی انجام می شد، اما امسال برای اولین بار این ارزیابی در سطح کلان دانشگاه صورت گرفته است و جایگاه واحدهای دانشگاهی از منظر عملکردی و زیر ساختی مشخص شده است. 

بیشتر بخوانید:

جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از مقایسه جداول ابلاغی به واحدها، می توان به میزان بهره برداری آن ها از امکانات و پتانسیل های موجود دانشگاه، در راستای کسب درآمد غیر شهریه ای پی برد.

وی هدف از این رتبه بندی را ارائه اطلاعات لازم و دقیق به مسئولین دانشگاه، مسئولین استانی و واحدها عنوان کرد و گفت: بر این اساس می توان برنامه ریزی های منسجمی را در جهت ارتقا جایگاه و بهره برداری حداکثری از امکانات زیرساختی صورت داد.

مشکینی با اشاره به شاخص های مورد استفاده در رتبه بندی آزمایشگاه ها و کارگاه ها از دو منظر زیرساختی و عملکردی، افزود: شاخص های رتبه بندی زیر ساختی شامل: تعداد آزمایشگاه ها و کارگاه ها(هر آزمایشگاه/کارگاه 10 امتیاز)، تعداد تجهیزات عمومی(هر تجهیز یک امتیاز)، تعداد تجهیزات پیشرفته(هر تجهیز 5 امتیاز)، حجم ریالی تجهیزات پیشرفته(هر صد میلیون ریال یک امتیاز) و تعداد کارشناسان آزمایشگاه و کارگاه(هرکارشناس 5 امتیاز) می‌شود. 

وی ادامه داد: ده واحد دانشگاهی: علوم و تحقیقات تهران، تهران مرکزی، نجف آباد، کرج، کرمانشاه، کرمان، اراک، اصفهان(خوراسگان)، مشهد و نیشابور دارای بیشترین امتیاز از نظر زیر ساختی هستند. 

مشکینی تصریح کرد: شاخص های رتبه بندی عملکردی نیز شامل: درآمد خدمات آزمایشگاهی/ کارگاهی( هر پنج میلیون ریال یک امتیاز)، تعداد دوره های آموزشی(هر دوره 2 امتیاز)، حجم ریالی دوره های آموزشی( هر ده میلیون ریال یک امتیاز)، تعداد آزمایشگاه های همکار مرجع(هر آزمایشگاه 10 امتیاز)، تعداد آزمایشگاه های دارای گواهی ایزو 17025( هر آزمایشگاه 50 امتیاز)، تعداد اسکپ های استاندارد ایزو 17025(هر اسکپ 2 امتیاز)، تعداد کلینیک های گیاه پزشکی(هر کلینیک 25 امتیاز)، تعداد و سطح مراکز تحقیقاتی(سطح یک 20 امتیاز، سطح دو 10 امتیاز و سطح سه 5 امتیاز) و تعداد مجوز های آزمایشگاه/ کارگاه مرکزی(هر مجوز 10 امتیاز) می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: ده واحد دانشگاهی: اصفهان(خوراسگان)، سیرجان، کرمان، گرگان، زنجان، آزادشهر، اراک، تفت، قزوین و اسکو دارای بیشترین امتیاز از نظر عملکردی هستند.

لازم به ذکر است که این ارزیابی و رتبه بندی هر سال برای آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و از نقطه نظر عملکردی و زیر ساختی و با استناد به اطلاعات موجود در سامانه ساها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1198788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =