بورس نزولی ماند/ کاهش ۱۷۳۳۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با کاهش ۱۷۳۳۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (۳ مهر) با گذشت بیش از ۲۰ دقیقه از ابتدای آغاز به کار بازار شاخص کل بورس با افت ۳۹۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۴۸ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس در صدر بازارهای دارایی/ بازدهی ۸.۲ درصدی برای سهامداران

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۲۲ هزار و ۲۰۵ واحدی ایستاد.

 کاهش ۱۷۳۳۱ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۷ هزار و ۳۳۱ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۵ واحد رسید.همچنین شاخص هم‌وزن با کاهش ۵ هزار و ۱۹۲ واحد به رقم ۷۱۶ هزار و ۵۹۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۷۷ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۶۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت امروز با معیار وزنی ارزشی ۰.۸۲ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم وزن ۰.۷۲ درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۸۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۹۳ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶۹ درصد افت کرد.

نمادهایی که قبلا به عنوان شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند که می‌توان به ملی‌مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی خلیج‌فارس و ایران‌خودرو اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۸۱ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۸ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =