پاسخ مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به گلایه‌های صنفی/ عقب ماندگی چشمگیری در حوزه امکانات رفاهی داریم

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در واکنش به گلایه‌های برخی فعالان صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر کمبود امکانات رفاهی و متناسب نبودن زیرساخت‌ها با اجرای طرح افزایش ظرفیت پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از لحاظ امکانات رفاهی در مضیقه هستند و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تناسب ظرفیت‌های رفاهی دانشگاهای علوم پزشکی با افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی اظهار کرد:  ما در چند سال گذشته عقب ماندگی چشمگیری در حوزه امکانات رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم. مثلا در ۱۵ یا ۲۰ سال گذشته به موضوعاتی مانند سلف یا خوابگاه به صورت ریشه‌ای و عمیق توجه نشده است. البته این عقب ماندگی بیشتر در تعداد تخت‌های خوابگاهی و سالن‌های غذاخوری مشهود است. 

بیشتر بخوانید:

ابلاغ تخلفات وزارت بهداشت در تعیین ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی

وی تصریح کرد: این عقب ماندگی در یک سال و نیم گذشته نمود بیشتری داشته و باعث وارد آمدن فشار مضاعف بر ما و دانشگاه‌ها شده است. البته معاونت دانشجویی وزارت بهداشت هم برای رفع این مشکلات و عقب ماندگی برنامه‌ریزی کرده و توانستیم ۸۰ هزار تخت خوابگاهی به ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه کنیم.

بنار با بیان اینکه مهمترین وظیفه و ماموریت اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت پیگیری موضوعات رفاهی آنان است، گفت: حوزه رفاهی شامل موضوعاتی مانند خوابگاه‌ها، تغذیه و سلف و آشپزخانه است. 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به گلایه‌های برخی فعالان صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر کمبود امکانات رفاهی و متناسب نبودن زیرساخت‌ها با اجرای طرح افزایش ظرفیت پزشکی بیان کرد: بله این مطلب درست است. در واقع دانشگاه‌های علوم پزشکی از لحاظ امکانات رفاهی در مضیقه هستند و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود. 

وی ادامه داد: دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت‌های پزشکی به علت وجاهت قانونی باید توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا شود. بنابراین این موضوع به ما ابلاغ شده و نکته‌ای در این باره بر ما وارد نیست. این افزایش ظرفیت‌ها در سال‌های گذشته وجود داشته و در سال تحصیلی جدید هم اعمال شده است. 

بنار مطرح کرد: اجرای افزایش ظرفیت‌ها و کمبودهای رفاهی سال‌های گذشته باعث شده تا در این حوزه گاهی اخلال ایجاد شود. البته تابستان امسال، دانشگاه‌های علوم پزشکی با برنامه‌ریزی موفق به گسترش در فضای سلف سرویس‌ها شدند؛ اما می‌پذیریم که باید اتفاقات مثبت بسیاری در حوزه تغذیه غذایی یا حتی سالن‌های ورزشی رخ دهد. این موضوع را به وزیر بهداشت هم اطلاع داده‌ایم. وی هم به سازمان‌های بالادستی مانند سازمان برنامه و بودجه و شخص رئیس جمهور منعکس کرده‌ است. 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ما منتظر هستیم تا با تامین اعتبارات مناسب، پروژه‌های عمرانی را آغاز کنیم. البته این پروژه‌ها بازدهی کوتاه‌مدت ندارد. حداقل و در بهترین حالت برای رسیدن به خروجی مطلوب و بهره برداری یک سال تا یک سال و نیم فرصت نیاز است.

وی اذعان کرد: بنابراین دانشگاه‌ها باتوجه به فشارهای صنفی موجود، تلاش کرده‌اند این چالش‌ها را کاهش دهند. مثلا با خرید ساختمان‌ها و تخصیص آنها به خوابگاه‌های دانشجویی یا اجاره خوابگاه‌ و تغییر کاربری ساختمان‌ها به خوابگاه‌ تلاش کرده‌ایم، ظرفیت‌ها را افزایش دهیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1199590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =