لنج باری در خلیج‌فارس غرق شد/ نجات ۶ دریانورد از خطر مرگ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به غرق لنج باری در خلیج‌فارس گفت: با تلاش شناور ناجی، ۶ خدمه این شناور از غرق شدن در خلیج فارس نجات یافتند و به اسکله بندر دیر انتقال داده شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بندر دیر با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی خدمات امدادی به دریانوردان در خلیج‌فارس ارائه می‌کند اظهار داشت: ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی در نقاط ساحلی استان بوشهر راه‌اندازی شده و تمام سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس برای خدمات‌رسانی به دریانوردان پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

شناور حامل ‌لوازم خانگی قاچاق در بوشهر توقیف شد

وی با بیان اینکه شناورهای ناجی با تجهیزات کامل در مراکز جستجو و نجات دریایی در شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان در خلیج فارس هستند گفت: خط تلفن امداد دریایی در بنادر استان بوشهر آماده پاسخگویی به دریانوردان خلیج‌فارس است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریایی استان بوشهر به عملیات امداد دریایی در خلیج‌فارس پرداخت و بیان کرد: پیرو اعلام کمک مالک موتور لنج باری به جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر عدم مراجعه شناور در موعد مقرر به اسکله، بلافاصله پیام ایمنی مبنی بر مفقود شدن شناور به مراکز کنترل ترافیک و جستجو و نجات بنادر کنگان، عسلویه و دیر پخش شد و با رصد سامانه شناسایی خودکار شناورها مشخص شد موتور لنج در محدوده منطقه مطاف بندر دیر در خلیج‌فارس از دسترس خارج شده است.

قاسمی از اعزام شناور ناجی ۸ برای جستجو مناطق احتمالی خبر داد و تصریح کرد: در حین اعزام شناور ناجی ۸ ، موتور لنج صیادی اعلام کرد یک فروند شناور باری در محدوده منطقه مطاف دیر، غرق شده و ۶ خدمه آن را از یک فروند شناور جان پناه تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شناور ناجی با تحویل گرفتن خدمه‌های لنج غرق شده آنان را به اسکله بندر دیر منتقل کرد افزود: بر اساس اعلام خدمه‌های نجات یافته موتور لنج باری یاد شده در محدوده آب‌های مطاف در خلیج‌فارس غرق شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =