تولید ماهانه ۱۰ هزار نهال پسته هیبریدی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ دانشجویان رشته‌های کشاورزی بورسیه می‌شوند  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: از مهرماه در سرای نوآوری کشت بافت گیاهی حدود ۱۰ هزار نهال هیبریدی UCB-۱ به صورت ماهانه تولید خواهیم کرد.  

رضا قدیری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سرای نوآوری کشت بافت گیاهی در واحد رفسنجان اظهار کرد: در حال حاضر در این سرا به روی پسته ucb۱ اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در حال انجام است و از مهرماه حدود ۱۰ هزار نهال ucb-۱ به صورت ماهانه تولید خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید: 

افزایش عمر قطعه هیدرولیکی با نوآوری محققان دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه طبق تاکید دکتر طهرانچی مقرر شده امسال در سرای نوآوری کشت بافت تا سه برابر افزایش تولید داشته باشیم، تصریح کرد: سال گذشته به طور کلی ۱۵هزار نهال هیبریدی ucb۱ تولید داشتیم در صورتی که امسال تولیدات ما به صورت ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار نهال خواهد بود.

قدیری با اشاره به فعالیت در زمینه گل‌های زینتی در سرای نوآوری کشت بافت گیاهی خاطرنشان کرد: در حوزه کشت بافت، بافت گیاه گرفته و تکثیر میشود و به مرور گیاهان بیشتری را بررسی خواهیم کرد و در حال حاضر هم تحقیقات به روی ۱۰ نمونه گیاه زینتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه واحد رفسنجان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه در حوزه سراهای نوآوری بر کشاورزی متمرکز شده است، ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نزدیک به ۱۳ هزار متر مربع گلخانه هیدروپونیک داریم.

پیش‌بینی درآمد ۶ میلیاردی از تولیدات کشت‌بافت 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با بیان اینکه علاوه بر پسته و گیاهان زینتی در سرای نوآوری کشت بافت گیاهی واحد رفسنجان تحقیقات به روی گردو نیز در حال انجام است، اضافه کرد:  هر نمونه گیاهی که کمیاب و دارای ویژگی‌های خاص باشد را در سرای نوآوری کشت بافت رفسنجان می‌توانیم تکثیر کنیم.

وی با اشاره به درآمد ۲ میلیارد تومانی سرای نوآوری کشت بافت گیاهی واحد رفسنجان در سال گذشته، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با افزایش تولیدات، درآمد ما در سرای نوآوری کشت بافت افزایش سه برابری داشته باشد. 

قدیری با اشاره به استقرار یک شرکت دانش بنیان در سرای نوآوری کشت بافت، تصریح کرد: دوره های کشت بافت گیاهی مهارتی و کارآفرینی نیز در این سرا برگزار می‌شود.

وی از بورسیه دانشجویان رشته‌های کشاورزی در این واحد خبر داد و گفت:متقاضیان رشته‌های کشاورزی می‌توانند در سرای نوآوری کشت بافت گیاهی مشغول به کار شوند و علاوه بر پرداخت شهریه آنان، اضافه پرداختی نیز می تواند به عنوان کمک هزینه تحصیلی آنان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرای نوآوری کشت بافت ما به مرحله تولید رسیده است دانشجویانی که در این سرا مشغول به کار شوند دریافتی خوبی خواهند داشت و به طور متوسط می‌توانند ۴ تا ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق سرای نوآوری کشت بافت گیاهی به فعالیت در حوزه گلخانه‌های هیدروپونیک و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی و اجاره اماکن به عنوان بخش دیگری از فعالیت های واحد رفسنجان در راستای درآمدهای غیرشهریه نیز اشاره کرد. 

قدیری با بیان اینکه واحد رفسنجان سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان درآمد غیرشهریه ای کسب کرد، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی ها مقرر شده ۲۵ درصد از کل درآمدهای امسال واحد، غیرشهریه‌ای باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنا داریم امسال ۱۰ درصد از کل دانشجویان واحد در طرح پویش شرکت کنند، تصریح کرد: مشکل بیمه و وزارت کار این طرح را طی توافقی با استانداری برطرف کرده ایم و تأمین اجتماعی و اداره کار قول مساعد دادند که نهایت همکاری را در اجرای طرح پویش داشته باشند. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1199673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =