مسابقات آسیایی هانگژو| حذف ناباورانه فوتبال و سقوط دو پله‌ای در جدول

روز هشتم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در هشتمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف در حال رقابت هستند.

بیشتر بخوانید:

مربی روسری‌پوش تایلندی در هانگژو خبر ساز شد + عکس

در هشتمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو چهار ملی‌پوش اسکیت در بخش سرعت رقابت کردند اما موفق به کسب مدال نشدند.

در این روز دو قایق ایران به مرحله فینال و یک قایق به نیمه نهایی صعود کرد.

نتایج زنده کاروان ایران در هشتمین روز از بازی‌های آسیایی:

قایقرانی

هدیه کاظمی در کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر زنان به فینال رفت.

هیوا افضلی در کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر زنان به نیمه‌نهایی رفت.

قایق چهارنفره مردان نیز با ترکیب پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل به مرحله فینال صعود کرد. 

اسکیت

ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی بعد از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی در پایان این مسابقات هفتم و هشتم شدند.

در بخش مردان هم کیارش شامحمدی و محمدامین حیدری در مرحله نخست موفق شدند راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. محمدامین حیدری فینالیست و در فینال ششم شد اما کیارش شامحمدی از صعود به فینال بازماند.

کوراش

طاهره آذرپیوند، نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم با قبول شکست برابر حریفش از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دنیا آقایی دیگر ملی‌پوش کوراش زنان ایران، با صعود به مرحله نیمه‌نهایی مدال برنزش را قطعی کرد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی «کاخوروا مالیکاخون» از ازبکستان را ۵ بر صفر شکست داد و پیش از آن هم در مرحله یک چهارم، «تیسو چیا ون» از چین‌تایپه را ۱۰ بر صفر شکست داده بود.

کوراش ایران کار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را از روز گذشته (شنبه ۸ مهر) با کسب مدال نقره توسط مجید بریمانلو آغاز کرده و مدال دنیا آقایی، دومین مدال کاروان کوراش ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

دوومیدانی

صبح امروز قرار بود حمیده اسماعیل‌نژاد در مسابقات ۲۰۰ متر به رقابت با حریفانش بپردازد اما در حالی‌ که اسمش در فهرست دوندگان بود، در خط استارت قرار نگرفت.

همچنین حسین کیهانی با دیگر دوندگان مسابقه داد. او با زمان ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه به عنوان نفر هفتم از خط پایان عبور کرد و دستش به مدال نرسید.  کیهانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا قهرمان این ماده شده بود. او که مدت‌ها از دوومیدانی دور بود، در آخرین لحظات در لیست اعزامی تیم دوومیدانی به بازی‌های هانگژو قرار گرفت.  

مهدی صابری در پرتاب وزنه بازی‌های آسیایی پنجم شد.

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های آسیایی هانگژو ماده پرتاب وزنه برگزار شد و مهدی صابری به رقابت با حریفان خود پرداخت. 

صابری در اولین پرتاب خود رکورد ۱۸.۴۴ متر را ثبت کرد. او در دومین پرتاب حد نصاب ۱۹.۴۱ متر را به ثبت رساند. 

سومین پرتاب نماینده ایران به دلیل خارج شدن از دایره پرتاب خطا اعلام شد. این ورزشکار در چهارمین پرتاب رکورد ۱۹.۳۳ متر را ثبت کرد. پنجمین  وششمین پرتاب این ورزشکار هم خطا شدند. 

او با رکورد ۱۹.۴۱ متر پنجم شد و به کار خود پایان داد. 

تیروکمان

رضا شبانی در بخش انفرادی ریکرو پنجم شد و ضمن رکوردشکنی باید بعد از یک دور استراحت فردا در مسابقات حذفی با برنده دیدار امارات و مالزی دیدار کند.

محمدحسین گلشنی چهاردهم شد و او نیز بعد از استراحت در دور نخست فردا با برنده دیدار قزاقستان و سریلانکا مسابقه خواهد داشت. 

صادق اشرفی با امتیاز ۶۶۲ در رده بیست‌ویکم ایستاد. تیم ریکرو مردان هم در رده پنجم ایستاد. 

گیسا بایبردی در بخش کامپوند زنان با امتیاز ۶۸۶ در رده چهاردهم ایستاد. او نیز بعد از استراحت در دور اول مسابقات حذفی، فردا به مصاف حریفش خواهد رفت.

تنیس

تیم دونفره نوشاد و نیما عالمیان در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو شکست خورد و به مدال برنز مشترک رسید.

تیم نوشاد و نیما عالمیان در یک رقابت حساس برابر تیم قدرتمند فان ژندونگ و وانگ از چین تیم دوم رنکینگ جهان،  قرار گرفت اما موفق به شکست رقیب خود نشد و به فینال نرفت.

دو بازیکن چین دارای مدال های جهانی و المپیک متعددی هستند و رنکینگ ۱ و ۲ انفرادی جهان را در اختیار دارند.

تیم برادران عالمیان در نهایت به مدال برنز مشترک دونفره رسید اما با این حال برای نخستین مرتبه توانست مدال دونفره بازیهای آسیایی را در تاریخ تنیس روی میز ایران کسب کند.

تیراندازی

 در ادامه مسابقات روز نخست تیروکمان بازیهای آسیایی هانگژو، در مرحله مقدماتی ریکرو زنان، مبینا فلاح با امتیاز ۶۱۸ در رده سی و هشتم قرار گرفت و در بازی نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از قطر می‌رود. همچنین یسنا پورماهانی با امتیاز ۶۱۷ در رده سی و نهم ایستاد. او در بازی نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از کویت می‌رود. زهرا نعمتی هم با امتیاز ۶۱۶ در رده چهلم قرار گرفت.

همچنین در مرحله مقدماتی کامپوند مردان، محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۷۰۵ در رده ششم ایستاد. او در بازی نخست استراحت دارد و در دور دوم به مصاف برنده دیدار عراق و نپال می‌رود. آرمین پاکزاد با امتیاز ۶۹۸ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. وی در بازی نخست استراحت دارد و حریف بعدی او در دور دوم مشخص نیست. میلاد رشیدی با امتیاز ۶۹۲ در رده بیست و پنجم قرار گرفت.

تیم کامپوند مردان نیز ایران با ترکیب محمد صالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد با امتیاز ۲۰۹۵ در رده چهارم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم عربستان  می‌رود.

همچنین تیم ریکرو زنان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپورماهانی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۵۸۷ در رده دهم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

تیم میکس کامپوند با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۱۳۹۱ در رده پنجم قرار گرفت و و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم تایلند می‌رود.

تیم میکس ریکرو نیز با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۹۵ در رده دهم قرار گرفت و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

طبق قانون بازی‌های آسیایی، دو نفر برتر هر کشور می‌توانند در مرحله حذفی بازی کنند و بدین ترتیب در مرحله حذفی زهرا نعمتی و میلاد رشیدی حضور ندارند.

شطرنج

تیم ملی شطرنج ایران در مرحله سوم رقابت‌های استاندارد تیمی بازی‌های آسیایی مقابل تیم چین صاحب برتری شد.

شطرنج‌بازان ایران در جریان مرحله سوم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل تیم چین با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ پیروز شد.

فوتبال

تیم ملی فوتبال امید کشورمان از ساعت ۱۵ امروز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو به میزبانی ورزشگاه شانگچنگ اسپورتس سنتر به مصاف هنگ کنگ رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

این شکست باعث شد تیم امید ایران برای سومین دوره متوالی از رسیدن به جمع ۴ تیم برتر بازی‌های آسیایی بازبماند و رکورد نرسیدنش به مدال در این رقابت‌ها به ۱۷ سال برسد. تیم کشورمان آخرین بار در بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶ موفق به کسب مدال برنز شد.

پیش از بازی با هنگ کنگ، همگان صعود شاگردان رضا عنایتی به جمع ۴ تیم برتر آسیا را قطعی دانسته و از بازی با ژاپن در نیمه نهایی صحبت می‌کردند. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس مدعی بودند یاسین سلمانی، محمد عمری و مهدی احمدی که برای همراهی سرخ پوشان در بازی با الدحیل، اردوی امیدها را ترک کرده‌اند فردا شب پس از این بازی از دوحه بار دیگر عازم هانگژو می‌شوند!

داور: کیم هی گون(کره‌جنوبی)

کمک‌ها: کواک سئونگ سون(کره‌جنبی) و لیندسی جیمز(استرالیا)

کارت زرد: پون پوی هیم

کارت قرمز: -

گل:پوی هین پون(۴۷) برای هنگ کنگ

ترکیب ایران: حسین حسینی، سامان تورانیان، حسین گودرزی، سینا شاه‌عباسی(۸۵- سامان فلاح) محمد حسین اسلامی(۸۵- امید حامدی فر) محمد خدابنده‌لو، ارسلان مطهری، امیر جعفری(۸۵- محمدرضا غبیشاوی) سید مجید نصیری، مهدی ممی‌زاده و غلامرضا ثابت ایمانی(۶۸- آریا برزگر)

سرمربی: رضا عنایتی

ترکیب هنگ‌کنگ: جوجو کریستیان الکساندر، لی انگای هوی، وو چون مینگ، وونگ هو چون آنسون(۶۱- لام جردن لوک کان)، آور متئو الیوت، سان مینگ هیم، پون پوی هیم(۷۵- کا کیو لائو)، یو جوسه جوی یین، چانگ هی یین، سه کا وینگ و هانگ الیسون

سرمربی: یوئرن اندرسن

شرح گل

دقیقه ۴۷

ارسال  وونگ هو چون آنسون پشت دفاع ایران با پاس دقیق دیگر بازیکن هنگ کنگ از ضربه سر به  پوی هین پون رسید تا این بازیکن در مقابل ایران گل اول تیمش را به ثمر برساند.

حواشی

تیم ایران در این مسابقه پس از ۴ بازی دروازه‌اش باز شد تا رکورد گل نخوردن سید حسین حسینی در بازی‌های آسیایی روی عدد ۴۰۷ دقیقه متوقف شود.

* رضا عنایتی در لحظات پایانی با استرس خاصی بازی را تماشا کرده و بابت هدر رفتن فرصت‌های تیمش حسرت می‌خورد.

مهران فرقانی سرپرست تیم امید بعد از شکست برابر هنگ کنگ اظهار داشت: ابتدا جا دارد از مردم عذرخواهی کنم. بخش زیادی از این باخت تقصیر من بود و من مسوولیت آن را گردن می گیرم. بچه ها تلاش زیادی کردند که البته بخشی از آن با اضطراب و استرس بود. به هر حال من خودم را خیلی مقصر می دانم. شاید به لحاء روحی و روانی نتوانستیم بچه ها را آماده این مسابقه کنیم. این شکست جای هیچ توجیهی ندارد و واقعا باخت تلخی بود. من بسیار زیاد از همه عذرخواهی می کنم.

وی در خصوص تاثیر جدایی سه بازیکن پرسپولیس از تیم گفت: فیفادی نبوده و پرسپولیس می توانست بازیکن ندهد. امروز هم دیدم آقای خیابانی گفته آقای عنایتی باید یک شاسی را می زده و نگاه‌ می‌کرده است. لیست هانگژو را دو ماه قبل دادیم‌ و اصلا نمی دانستیم یاسین سلمانی قرار است به پرسپولیس برود. تیم های دیگر هم درگیر جام باشگاههای آسیا بودند. باید تعاملی بین فدراسیون و باشگاه بوجود می آمد. ما نمی خواهیم همه چیز را گردن پرسپولیس بیاندازیم. به هر حال شاید اگر بودند، شرایط بهتر می شد.

سرپرست تیم فوتبال امید در خصوص‌ غیبت عنایتی در نشست خبری گفت: مشکل خاصی نبود. ایشان از دست بازیکنان عصبی بودند و نیامدند. من تمام مسوولیت این افتضاح را گردن می‌گیرم! من نتوانستم اردوی خوب بگذارم، نتوانستم بازیکن بگیرم، نتوانستم خوبی درست کنم. امیدوارم از این تجربه درس بگیرم.

فردا در روز دهم بازی‌های آسیایی، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کبدی مردان و زنان ، تیروکمان، اسکیت سرعت ۳ هزار متر امدادی مردان و زنان، کوراش (وزن‌های ۹۰ کیلوگرم مردان و ۸۷ کیلوگرم زنان)، قایقرانی آب‌های آرام(کانو و کایاک مردان و زنان)، دوومیدانی (مواد ۴۰۰ متر مانع و پرتاب دیسک مردان)، شیرجه (تخته ۱ متر انفرادی)، وزنه‌برداری( ۶۴ کیلوگرم زنان)، شطرنج و واترپلو به مصاف رقبایشان می‌روند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1200202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =