مسابقات آسیایی هانگژو| دانیال سهرابی به مدال برنز کشتی فرنگی رسید / کاویانی‌نژاد به مدال نقره رسید

روز یازدهم بازی‌های آسیایی آغاز شده و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند. در این خبر با نتایج لحظه‌به‌لحظه این مسابقات همراه ما باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، روز یازدهم مسابقات امروز چهارشنبه دوازدهم مهرماه آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

بیشتر بخوانید:

مسابقات آسیایی هانگژو| پیروزی کبدی و صعود سه سنگنورد به یک هشتم نهایی / بسکتبال ایران از صعود بازماند

نتایج لحظه به لحظه ورزشکاران ایران در روز یازدهم مسابقات به شرح زیر است:

 کبدی:

** تیم ملی کبدی بانوان ایران در دومین بازی خود در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف بنگلادش رفت و در یک بازی آسان و یک‌طرفه با نتیجه ۵۴ بر ۱۶ حریفش را شکست داد. تیم ایران با این برد در صدر جدول گروه B قرار گرفت.

*سنگنوردی

** تیم ملی ایران با ترکیب رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور، در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۱۷.۷۴۳ ثانیه، به عنوان تیم سوم پس از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

کشتی فرنگی:

** میثم دلخانی ملی‌پوش وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل «جیانندر» از هند با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «آیدوس سلطان‌گالی» از قزاقستان رفت و ۴ بر ۲ شکست خورد. دلخانی برای کسب مدال برنز، باید منتظر صعود حریف قزاقستانی به فینال بماند.

** امین کاویانی‌نژاد در دور نخست مسابقات وزن ۷۷ کیلوگرم مقابل «هیون وو کیم» از کره جنوبی ،دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو قرار گرفت و با پیروزی ۹ بر ۳ راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در دیدار دوم خود به مصاف «دلشاد اومون‌گلدیف» از ازبکستان رفت و ۵ بر ۳ پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. او برای صعود به فینال باید «روی لیو» از چین را شکست بدهد.

** ناصر علیزاده در مرحله یک‌هشتم وزن ۸۷ کیلوگرم و در جدال با «آتابک عزیز بکوف» از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر یک پیروز شد و به مرحله دوم صعود کرد. علیزاده در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «عظیم آنامامدوف» از ترکمنستان رفت و با برتری ۷ بر یک راهی نیمه نهایی شد. او برای صعود به فینال به مصاف «کومار سونیل» از هند رفت و با برتری ۵ بر یک فینالیست شد.

** دانیال سهرابی در مرحله یک‌هشتم نهایی وزن ۶۷  کیلوگرم به مصاف «یونگ جین رو» از کره شمالی رفت و ۵ بر ۲ به برتری رسید و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. او در مرحله بعدی مقابل «هان سو ریو» قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و دارنده طلای جهان در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ از کشور کره جنوبی قرار گرفت و ۹ بر صفر پیروز شد. سهرابی در نیمه نهایی با «میرژان شرماخانبت» از قزاقستان رقابت کرد و در حالی که ۹ بر ۴ پیش بود، اما ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

«دانیال سهرابی» به مدال برنز رسید

دانیال سهرابی در رده‌بندی وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل لی لِی از چین با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

کاویانی‌نژاد به مدال نقره رسید

امین کاویانی‌نژاد در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی مقابل آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان با نتیجه ۱ بر ۱ شکست خورد و به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید.

واترپلو:

تیم ملی واترپلو کشورمان در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۱۵ بر ۷ مقابل چین شکست خورد و در رده دوم گروه خود ایستاد و راهی دور بعدی مسابقات شد.

شطرنج:

تیم ملی شطرنج ایران در دور ششم بخش استاندارد، مقابل تیم ویتنام قرار گرفت و به تساوی ۲ بر ۲ رسید. در این رقابت پرهام مقصودلو پیروز شد، محمدامین طباطبایی و بردیا دانشور مساوی کردند و پویا ایدنی باخت. تیم ایران در فاصله سه دور مانده به پایان مسابقات، از شانس بالایی برای ایستادن روی سکو و حتی کسب مدال طلا برخوردار است.

وزنه‌برداری:

حسین سلطانی ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم ایران بعد از ظهر امروز به روی تخته رفت و با حریفانی از قزاقستان (۲ نفر)، ازبکستان، چین تایپه، تایلند (۲ نفر)، عمان و کره شمالی رقابت کرد. او کار خود در حرکت یک‌ضرب را با مهار وزنه ۱۴۷ کیلوگرمی آغاز کرد، اما در تلاش دوم موفق به مهار وزنه ۱۵۲ کیلوگرمی نشد. سلطانی در تلاش سوم مقابل وزنه ۱۵۴ کیلوگرمی موفق ظاهر شد و با همین رکورد ۱۵۴ کیلوگرم به مقام پنجم در یک‌ضرب رسید. تکلیف مدال‌آوران این رشته پس از برگزاری حرکت دو ضرب و محاسبه عملکرد مجموع وزنه‌برداران مشخص خواهد شد.

سلطانی در حرکت دو ضرب شروع خوبی داشت و وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در تلاش دوم موفق به مهار وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی نشد. ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در تلاش سوم وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا شاید شانس کسب مدال را داشته باشد، اما در مهار آن ناموفق بود و با رکورد ۱۸۱ کیلوگرم در دو ضرب به کار خود پایان داد.

سلطانی در مجموع نیز با ۳۳۵ کیلوگرم در رده پنجم ایستاد و از کسب مدال باز ماند. در این رقابت کره شمالی، ازبکستان و قزاقستان به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران، امروز چهارشنبه برای تصاحب یکی از جایگاه‌های پنجم تا هشتمی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه ۸۹ بر ۸۲ به پیروزی رسید.

تیراندازی با کمان:

تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. کمانداران کشورمان با کسب این پیروزی برای نخستین بار در ادوار حضور تیروکمان در بازی های آسیایی در بخش میکس ریکرو به جمع چهار تیم پایانی صعود کردند.

تیم میکس کشورمان در نیمه‌نهایی به مصاف تیم ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم اندونزی می‌رود.

تیم میکس کشورمان در رده‌بندی به مصاف تیم اندونزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و به مدال چهارمی رسید.

سوارکاری:

روز نخست این رقابت‌ها به برگزاری مسابقات تیمی اختصاص داشت، بدین ترتیب که سوارکاران هر کشور به صورت جداگانه و طی دو راند رقابت خود در پرش با اسب را برگزار کردند.

٥٤ سوارکار از ۱۲ کشور برگزارکننده این بخش از مسابقات بودند. امید غریبی، مسعود مکاری‌نژاد و نغمه خانجانی سوارکاران ایران بودند که در این رقابت شرکت داشتند. در پایان دو راند عربستان، قطر و امارات رده‌های اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند و ایران یازدهم شد. همچنین بر اساس امتیازات هر یک از سوارکاران، امید غریبی، مسعود مکاری نژاد و نغمه خانجانی به مرحله نهایی انفرادی راه پیدا کردند.

شنا:

سید محمد مقدسی نماینده شیرجه ایران در مرحله مقدماتی سکو با کسب مجموع ۲۵۰.۸۰ امتیاز در جایگاه دهم ایستاد و جواز حضور در فینال این رشته را کسب کرد. در این رشته ۱۳ شیرجه رو از ۱۰ کشور حضور داشتند که در پایان مرحله مقدماتی این ماده به ترتیب یامینگ و یانگ هاو از چین با امتیازهای ۵۱۰.۷۵ و ۴۹۵.۵۰ اول و دوم شدند و ریکاتو ژاپنی با امتیاز ۴۳۸.۲۰ در رتبه سوم قرار گرفت.

مقدسی در فینال و پس از ۶ بار پرش از تخته ۱۰ متری، امتیاز ۲۸۰.۹۰ را ثبت کرد و در بین ۱۲ شیرجه‌روی این مرحله به مقام دهم رسید. در این رقابت دو نماینده از چین به مدال‌های طلا و نقره رسیدند و نماینده ژاپن برنز گرفت.

کبدی:

تیم ملی کبدی مردان ایران در سومین بازی خود در دور گروهی مسابقات با نتیجه ۶۴ بر ۲۳ مقابل کره‌جنوبی به پیروزی رسید و ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی به عنوان تیم نخست گروه خود، مدال برنزش را قطعی کرد.

تیم ملی کبدی بانوان ایران در دومین بازی خود در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف بنگلادش رفت و در یک بازی آسان و یک‌طرفه با نتیجه ۵۴ بر ۱۶ حریفش را شکست داد. تیم ایران با این برد در صدر جدول گروه B قرار گرفت و با صعود به نیمه‌نهایی برنزش را قطعی کرد.

سنگنوردی

تیم ملی ایران با ترکیب رضا علیپور، میلاد علیپور و مهدی علیپور، در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۱۷.۷۴۳ ثانیه، به عنوان تیم سوم پس از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی با سنگاپور رقابت کرد و به دلیل خطای یکی از ملی‌پوشان کشورمان و عدم ثبت زمان، در این رقابت باخت و از گردونه مسابقات کنار رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =