پیش‌بینی جذب ۱۰۰ دانشجوی واحد کرمانشاه در طرح پویش/ شرکت تولید البسه بیمارستانی برای بورسیه ۵۰ دانشجو اعلام آمادگی کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال با طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰۰ دانشجو را در این استان بتوانیم وارد طرح پویش کنیم.  

افشین غنی‌زاده؛ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه تیم مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه یک تیم کاملا جدید هستند و برای به ثمر رسیدن طرح‌ها و برنامه‌ها در این استان نیاز به زمان داریم، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹ نفر در این استان وارد طرح پویش شدند اما امسال با طرح‌ها و برنامه‌هایی که داریم پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰۰ دانشجو را در این استان بتوانیم وارد طرح پویش بکنیم.

بیشتر بخوانید:

آزمایشگاه استاندارد غذا و دارو در واحد کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ اجرای طرح پویش با ایجاد بنگاه‌های کوچک کارآفرینی

وی با تاکید بر برنامه‌های این استان برای تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای ادامه داد: از امسال رویه به این صورت است که در زمان ثبت‌نام از دانشجو در خصوص تخصص یا تخصص‌های وی سوال میشود و بر این مبنا از دانشجو در بخش‌های موردنیاز داخلی دانشگاه و هم در راستای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای استفاده می‌شود.

غنی‌زاده با اشاره به اینکه به تازگی با یک شرکت تولید البسه بیمارستانی وارد مذاکره و به تفاهم رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم تعدادی از دانشجویان ما با این شرکت همکاری می‌کنند اما در صورت توافق نهایی تعداد بالایی از دانشجویان وارد این شرکت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعلا قراردادی در این خصوص به امضا نرسیده است، تصریح کرد: مقرر شده دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه فضایی را برای تولید البسه بیمارستانی اختصاص دهد و در مقابل این شرکت به دانشجویان ما آموزش و سپس از آنها استفاده کند و طی توافقات ابتدایی برای جذب بالای ۵۰ نفر اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر دانشگاهیان نقاط قوت و ضعف صنایع را شناسایی کنند و به آنان راهکار و پیشنهاد ارائه کنند، رفته رفته زمینه اعتماد صنایع به دانشگاهیان نیز شکل پررنگ‌تری به خود خواهد گرفت در خصوص مشکل بیمه دانشجویان طرح پویش هم گفت: در حال حاضر در صورت همکاری تمام وقت، بیمه باید توسط خود دانشجو پرداخت شود اما در حال رایزنی و استفاده از تجارب ۵ استان کشور برای حل این موضوع هستیم.

وی افزود: بر اساس طرح آمایش واحدها و مراکز و نیز امکانات و پتانسیل آنها در زمینه درآمدزایی غیرشهریه ای دانش بنیان و غیردانش بنیان طرح‌هایی همچون کاشت گیاهان دارویی، تولید عسل با خواص درمانی، آزمایشگاه بتن، آزمایشگاه استاندارد، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی دانش بنیان  و...را در دست اجرا داریم.

غنی‌زاده در خصوص چالش های تحقق درآمدهای غیرشهریه ای به مشکل سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: هزینه اولیه و سرمایه‌گذاری در پیشبرد و تحقق طرح‌ها چالش ایجاد می‌کند که البته به زودی رفع می‌شود. سال گذشته ۱۴.۵ میلیارد تومان برای درآمدهای غیر شهریه‌ای درنظر گرفته شده بود که امسال حدود ۳۴ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی یک سرای نوآوری در حوزه گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده استارتاپ‌هایی در حوزه گیاهان دارویی در این مرکز مستقر می‌شوند و شرکت‌های فعال این حوزه را در قدم اول شناسایی میکنیم ضمن اینکه در تدارک برگزاری یک همایش هم تا پایان سال هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =