سازمان سنجش تعطیل نمی‌شود / فعالیت سازمان زیر نظر رئیس جمهور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان سنجش منحل یا تعطیل نمی‌شود بلکه قرار است تقویت شود، این سازمان با قوت زیر نظر رئیس جمهور تکامل خواهد یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مستقل شدن سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر ریاست جمهوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و هفته گذشته آیین نامه‌های اجرایی آن توسط رئیس جمهور توشیع، ابلاغ و امضا شده است.

بیشتر بخوانید:

هدف از تاسیس سازمان ملی سنجش/ جزئیات تاسیس سازمان به‌زودی اعلام می‌شود

وی افزود: سازمان سنجش منحل یا تعطیل نمی‌شود بلکه قرار است تقویت شود، این سازمان با قوت زیر نظر رئیس جمهور تکامل خواهد یافت و وقتی مجموعه‌ای مستقل زیر نظر رئیس جمهور باشد طبیعتاً از قدرت و قوت بیشتری برخوردار خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: سازمان‌هایی مانند استاندارد سابق که زیر نظر یک دستگاهی بودند زمانی که مستقل شدند از یک قدرت و قوت بهتری برخوردار شدند و طبیعتاً سازمان سنجش نیز باید از وزارت علوم، آموزش و پرورش و وزارتخانه‌های دیگر مستقل شود و بهره ببرد، زمانی که یک سازمانی مستقل می‌شود خیلی از تعارض‌ منافع‌ها کنار می‌رود و به علم کشور توجه بیشتری می‌شود. 

فشارهای عوامل بیرونی به سازمان سنجش و وزارت علوم

خسروپناه افزود: امروزه در حوزه سنجش و ارزیابی باید دقت ویژه‌ای داشته باشیم و مسأله علم در کشور حیاتی است، به تعبیر امیرالمومنین (ع) «العِلمُ سُلطان» یعنی علم اقتدار است، علم قدرت است. سلطنت علم زمانی آشکار می‌شود که متوجه شویم به سلطنت علم رسیده‌ایم که سنجش و ارزیابی دقیقی داشته باشیم. 

وی یادآور شد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون زحمات ارزنده‌ای انجام داده است و گاهی اوقات عواملی بیرونی به سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات فشار وارد می‌آورد که این موضوع باعث می‌شود با چالش‌هایی مواجه شویم که یکی از آنها بحث تعارض منافع است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در کشورهای دیگر هم سازمان‌ سنجش، سازمان مستقلی است، گفت: سنجشی که وزارت علوم انجام می‌دهد یا سنجشی که در حالت معدل وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهد را اگر سازمانی به عنوان یک سازمان مستقل انجام دهد بعضاً حرف و حدیث‌هایی که به دستگاه‌ها نسبت داده می‌شود را نخواهیم داشت و در این صورت سازمان سنجش یک سازمان مستقلی است که هم نفع آن به خود دانش‌آموزان می‌رسد و هم یک ارزیابی و سنجش دقیق‌تر خارج از تعارض منافع نهادها خواهیم داشت که طبیعتاً برای رشد علمی کشور مفید است.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1201462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =