ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید  درباره احتمال ورود ایران به جنگ غزه

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ادعای دخالت احتمالی ایران در درگیری بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که از تشدید جنگ بین اسرائیل و حماس و احتمال دخالت مستقیم ایران بیم دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، از احتمال وقوع یک جنگ شدید بین مرزهای لبنان با سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که ممکن است ایران به‌طور مستقیم وارد عمل شود. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

بیشتر بخوانید

ایران نسبت به عواقب ادامه جنایات صهیونیست‌ها در غزه هشدار داد

وی درباره احتمال درگیر شدن ایران در جنگی که با حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شد، گفت: این یک خطر است و ما از همان ابتدا به آن توجه داشته‌ایم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته (شنبه) از استقرار دومین ناو هواپیمابر این کشور در منطقه خبر داده بود. آمریکا گفته است در حمایت از اسرائیل تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند.

سران رژیم صهیونیستی که هنوز در شوک شکست در برابر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان غزه را هدف قرار می‌دهند؛ به طوری که در تازه‌ترین آمار، تاکنون ۲ هزار و ۳۲۹ فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند در حمله تل‌آویو به غزه به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۴۲ فلسطینی دیگر نیز در اثر بمباران‌های اشغالگران جنایتکار زخمی شده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1202237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =