هواشناسی ایران / هشدار برای تشدید فعالیت سامانه بارشی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: برای فعالیت سامانه بارشی امروز در نواحی مختلف کشور هشدار صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه  فعالیت بارشی از امروز تا روز شنبه تشدید شده و شاهد بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات برف و در نواحی مستعد احتمال تگرگ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / وزش باد شدید و بارش باران در برخی از مناطق کشور

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  شاهد فعالیت سامانه بارشی در شمال اردبیل، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد،دامنه و ارتفاعات در استانهای گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال استانهای خراسان رضوی و سمنان، شمال شرق و مرکز خراسان رضوی خواهیم بود. 

او گفت: اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی گفت:  توصیه می شود از سفرهای غیرضروری، تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده به انبارهای استاندارد صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =