رئیسی: آمریکا با ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او شریک است

رئیس‌جمهور با زیر سؤال بردن کارکرد شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز یکشنبه(۳۰ مهر) در دیدار خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از مظالم رژیم صهیونیستی را نیز ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

    بیشتر بخوانید

دستور فوری رئیسی درباره کاهش هزینه‌ سفرهای زیارتی

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را نیز مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سؤال بردن جایگاه و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان، تصریح کرد:  آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند، دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

خانم «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با بیان این‌که عضویت ایران در بریکس مورد اجماع همه کشورهای عضو بود، تاکید کرد: ایران می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه بریکس و تلاش مشترک کشورها برای پیشرفت عادلانه داشته باشد.

وی افزود: در همین چارچوب، آفریقای جنوبی نیز علاقه‌ی وافری برای تقویت فزاینده همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =