آنچه در همایش انتخاباتی مبنا گذشت / اصولگرایان به وحدت می‌رسند؟

اولین همایش انتخاباتی ۴ هزار نفری مبنا با حضور فعالان سیاسی در حرم امام خمینی ره برگزار شد و بر افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و تشکیل مجلسی انقلابی تاکید شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، اولین گردهمایی 4 هزار نفری مبنا با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور  ۴ آبان در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف در انتخابات مجلس ثبت نام کرد

این اجلاس با تأکید بر ۳ مؤلفه افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و کارآمدی و در نهایت تشکیل مجلسی انقلابی در انتخابات اسفند ماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شده است.

جمعی از چهره‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی و بیش از 130 نماینده در این مراسم حضور داشتند؛ همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان چهره‌های شاخص و سخنران در این مراسم شرکت کردند.

حداد عادل: درب شورای ائتلاف به روی همه نیروهای انقلاب باز است

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در اولین همایش 4 هزار نفری مبنا در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: مایل هستم ادای احترام کنم به امام بزرگوار ما که با انقلاب اسلامی نه تنها در ایران در بلکه در جهان افق جدیدی پدید آورد، امیدوارم ما نیز وارثان خلفی برای شهیدانی باشیم که در رکاب امام به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم جهان اسلام این روزها بحث فلسطین و غزه است، درباره فلسطین و غزه سخن بسیار می‌توان گفت، پیش‌بینی جنگ فعلی نیز آسان نیست امیدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود، آثار و نتایج این اتفاق قطعا تعیین‌کننده خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مبارزات مردم فلسطین گفت: شما را توجه می‌دهم به تحولی که در شیوه مبارزه مردم فلسطین به برکت امام و رهبری ایجاد شد، ما به خاطر داریم جنگ ۱۹۶۷ میلادی را، مبانی دعوت و شعارهای آن را و تحولی را که با انقلاب اسلامی در مبارزات مردم فلسطین پدید آمد.

حدادعادل افزود: مبارزات فلسطینی از مبنای قومیتی به مبنای اسلامی متحول شده و به همین علت مردمی‌تر و جهانی‌تر شده است، نکته دیگر این است که دنیای غرب همه را به تبعیت از نظم نوین جهانی دعوت می‌کند.

وی گفت: «هنری کسینجر» کتابی در مورد نظم نوین جهانی دارد که در آن همیشه انقلاب اسلامی و مردم ایران را متهم می‌کند که با نظم نوین جهانی هماهنگی ندارند، عده‌ای هم در داخل کشور این حرف را تکرار می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این اتفاقات باید سوال کرد رژیم غاصب صهیونیستی از کدام یک از نظم‌های جهانی که امریکایی‌ها مدعی هستند، تبعیت می‌کند؟ آنچه امروز در غزه در حال وقوع است، یک فایده مهم دارد که آن است که چهره واقعی و بی‌نقاب غرب را به رهبری امریکا به همه جهان نشان داد، یعنی امریکا چهره کریه خودش را و غرب نیز چهره غیرانسانی خودش را نشان داد.

حدادعال بیان داشت: امام سال‌ها پیش در مورد برخی افراد داخلی فرمودند من امیدوارم آنهایی که خواب امریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند، این اتفاق در فلسطین خیلی‌ها را بیدار می‌کند، شهادت شهید سلیمانی در سال ۹۸ نیز خیلی‌ها را بیدار کرد، وقایع غزه از این حیث آثار مهمی دارد.

وی تاکید کرد: جریانات سیاسی هم بدانند که در برابر آنچه در منطقه و فلسطین رخ می‌دهد اگر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی موضع شفاف نگیرند، فاصله آنها از مردم بیشتر خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مسائل سیاسی داخلی نیروهای انقلاب ادامه داد: اولین تاکید بنده بر ضرورت کار تشکیلاتی و اجتماعی سیاسی است، حقیقت این است که ما در این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب از حیث ایجاد تشکیلات سراسری کشوری سیاسی به اندازه لازم رشد نکردیم.

حدادعادل گفت: در مقایسه با نهادهای دیگر مثل دفاعی و امنیتی از حیث کار تشکیلاتی سیاسی عقب هستیم و احتیاج به یک تحول داریم، باید شبکه‌های تشکیلاتی وسیع ایجاد کنیم، کار سیاسی ما نباید موسمی و مربوط به فصل انتخابات باشد که دو سه ماه قبل از انتخابات شعار دهیم و بعدش فراموش کنیم.

وی اظهار داشت: برای دفاع از انقلاب و حفظ انقلاب و پیشرفت کشور باید دائم در کار سیاسی آگاهی‌بخش باشیم، وقتی یک عده وارد مجلس می‌شوند و دولتی تشکیل می‌شود، باید در بیرون از  مجلس و دولت عده فراوان‌تری برای پشتیبانی از آنان کار کنند، ما از این جهات ضعیف هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نکته دیگر در باب وحدت و ضرورت آن است، بنده به قرآن و سنت و سخنان رهبری اشاره نمی‌کنم، بلکه از عقل و وجدان همه نیروهای انقلابی گواهی می‌طلبم که آیا کسی هست که منکر باشد که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است اما متأسفانه خیلی وقت‌ها ما منکر بدیهیات می‌شویم، ما تجربیات مثبتی داشتیم که با وحدت موفق و با تفرقه شکست خوردیم.

حدادعادل ابراز کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد ۶ فهرست انتخاباتی توسط نیروهای انقلاب داده شد که با این اتفاق و تفرقه، شورا از دست نیروهای انقلاب خارج شد، ما در شورای ائتلاف سعی ما بر این است که ظرفی برای وحدت باشیم، رسیدن به الگوی شورای ائتلاف حاصل ۲۰ سال سعی و خطا در شورای ائتلاف سیاسی است.

وی تاکید کرد: اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است، این شورا متعلق به هیچ حزب خاص و تشکیلات خاصی نیست، درب شورای ائتلاف به روی همه نیروهای انقلاب باز است، این شورا متعلق به انقلاب اسلامی است و به همه اصول انقلاب وفادار است، ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه خود باور داریم، حالا برخی قوی و برخی ضعیف هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا وقتی حزبی را تشکیل می‌دهیم حزب را برای خدمت به انقلاب می‌خواهیم یا انقلاب را برای حزب خود؟ هر حزبی که انگیزه واقعیش افزایش کارایی نیروهای انقلاب برای خدمت به انقلاب باشد، درب شورای ائتلاف به روی آن باز می‌باشد، لازم است که از هر عملی که به زیان جریان انقلاب باشد، خودداری کرد و سرمایه‌های خود را به حساب انقلاب بریزیم.

حدادعادل ادامه داد: اگر ما مجلس و دولت را به دست بگیریم ولی نتوانیم مشکلات را حل کنیم این پیروزی ارزش ندارد، ۱۱ اسفند یک فرصت مهم در کشور خواهد بود، همه ما باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات ایجاد شود، مسلما افزایش مشارکت مردم در انتخابات به سود کشور و انقلاب است، همچنین باید سعی کنیم یک مجلس انقلابی ایجاد کنیم، هم مشارکت بالا و هم مجلس خوب، مجلس انقلابی، متخصص و کارامد و به دور از شعارزدگی.

وی خاطرنشان کرد: مردم در مشکل هستند مانند گرانی، تورم و مسکن، اگر ما موفق در حل این مشکلات شویم، مشارکت هم بیشتر می‌شود، من باید عرض کنم که مجلس یازدهم که دو سال از عمرش مقارن بود با دولت اقای رییسی، مجلس موفقی بوده که نمره قبولی خود را از رهبری گرفته است، مجلس معدل قابل قبولی دارد، کلیت مجلس، انقلابی و خدمتگزار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهید بدانید که مجلس انقلابی یعنی چه من مایلیم نمونه‌ای را عرض کنم، در اولین دوره‌ای که من وارد مجلس شدم رژیم صهیونیستی شرارت می‌کرد، یادم است یک وقتی یک جنایت فجیعی مرتکب شدند، بنده در ان مجلس نتوانستم نمایندگان مجلس را راضی کنم که یک بیانیه در محکومیت جنایت اسراییل صادر کنند، وقتی رهبری می‌فرمایند مجلس انقلاب، این انقلابی بودن مبتنی بر تجربیات گذشته و واقعیت هاست.

حدادعادل گفت: مجلس دستاوردهای قابل توجهی داشته است، که من به برخی اشاره می‌کنم؛ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قانون حمایت از خانواده و جمعیت، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون رتبه بندی معلمان، اصلاحات گوناگون در قوانین اقتصادی، در قانون بیمه، بانکداری، مالیات و بودجه که بخشی از کارنامه مجلس یازدهم است.

وی گفت: آخرین بخش صحبتم مربوط است به رابطه ما به عنوان نیروهای انقلاب در شورای ائتلاف در مجلس با دولت محترم، ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و کمک به این دولت را وظیفه خودمان می‌دانیم و موفقیت و مشکلات دولت را موفقیت و مشکلات خود می‌دانیم و وظیفه خود را حمایت از دولت می‌دانیم ما در هر صحنه‌ای چنین وظیفه‌ای داریم، به عنوان نمونه به ۲ نمونه از همکاری مجلس و دولت اشاره می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: مثل توزیع کالا در بین دهک‌های محروم کشور، این توزیع کالابرک الکترونیکی با نظم مناسب، ۲۰۰ هزار فروشگاه به این شبکه متصل هستند که این اقدامی است که در این فشارها، ۷ دهک فارغ از افزایش قیمت در کالاهای اساسی، کالا دریافت می‌کنند، نمونه دیگر همکاری‌ها، اصلاحاتی است که در قانون برنامه در حال انجام است، مجلس با واقع بینی در حال کمک به دولت دارهاز طریق اصلاحات در قانون است.

حدادعدل تاکید کرد: اجتماع امروز را برای تقویت وحدت نیروهای انقلابی ضروری می‌دانم، امیداورم مجلسی انقلابی‌تر، کارآمدتر و با تجربه‌تر داشته باشیم، آقای رییسی نیز تمایل داشتند که در این مجلس شرکت کنند که فرمودند از جانب من به حاضران در مجلس سلام من را برسانید، ما امیدواریم بتوانیم دست در دست هم در خدمت اسلام و قرآن و کشور باشیم.

قالیباف: درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم؛ اما اختلاف نه

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست این است که اهمیت انتخابات و مشارکت را به عنوان یک رسالت و وظیفه مهم و یک مجاهدت و موضوع مهم ملی بدانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب ، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت ماموریت داشته باشد، گفت: ماموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسلئه باشد.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسئله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است. 

قالیباف با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم. 

رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم خواهی داشته باشیم و باید یک چشم انداز روشن داشته باشیم. 

قالیباف افزود: امروز برای پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عظمت طوفان الاقصی استاندارد، تراز حرکت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی در سطح بین‌المللی منطقه‌ای و ملی همه را تغییر داد.

قالیباف افزود: هر تهدیدی را باید به قبل و بعد از این‌ عملیات تقسیم‌ کنیم . همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هرگز این زخم ها قابل ترمیم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این رژیم در ۷۵ سال خود چه راهبرد و دکترینی داشته است، افزود: اسرائیل روزگاری ادعا می‌کرد هر جنبده‌ای هر اقدامی انجام دهد از لحاظ اطلاعاتی در سیطره من است و قدرت بازدارندگی دارم و در بیرون از سرزمینم ‌با دشمنانم‌ می‌جنگم و از گنبد آهنین می‌گفت اما خداوند اینگونه مقرر کرد که همه این‌ها باهم در مقابل رزمندگان اسلام و فلسطینیانی که مظلوم بودند اما به برکت انقلاب اسلامی عزت پیدا کردند، فرو ریخت.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید محکم باشیم و اراده و به مردم احترام بگذاریم چرا که مردم ستون‌های انقلاب هستند.

قالیباف با بیان اینکه ایمان به سنت‌های الهی و حضور مردم در صحنه قطعا قدرت آفرین است، گفت: سال گذشته و در همین زمان رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها می‌گفتند انقلاب اسلامی‌ تا دو هفته آینده فرو خواهد پاشید اما امروز می‌بینیم اسرائیل به نابودی نزدیک است.

وی با بیان اینکه در کشور آنطور که باید قدرت حل مساله نداریم، تصریح کرد: مخالف رقابت نیستم و یکی از عناصر مشارکت را رقابت می‌دانم اما امروز برای وحدت و همدلی جمع شده‌ایم؛ اشکالی ندارد در درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم اما نه اختلاف. باید انسجام داشته باشیم.

رییس مجلس که در همایش مبنا سخن می گفت  با تاکید بر اینکه باید یک چشم انداز روشن برای پیشرفت کشور داشته باشیم، گفت: نسبت به گذشته قصد ندارم انتقاد کنم و هیچوقت هم از دولت‌های قبلی انتقاد نکرده‌ام بالاخره در ۴۵ سال گذشته قوه مجریه و مقننه دست جریانات مختلف بوده و باید تلاش کنیم تصویری درست توام با باورپذیری از جریانات داشته باشیم.

وی با اشاره به قانونگذاری‌ها و سایر اقدامات تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم تاثیر را ببینند و اثر اقدامات چه دولت و چه مجلس زمان‌بر است. باید مدیریت و برنامه ریزی کنیم و حل مساله را با برنامه هفتم پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه جبهه انقلاب وظیفه دارد در هر شهرستان و استان هم افزایی ایجاد کند، تصریح کرد: باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم؛ کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت. دغدغه‌ای جز حل مشکل مردم نداریم.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان و مسؤولان باید کارآمد، دلسوز و موثر باشند، اظهار داشت: مجلس باید با روحیه دوران دفاع مقدس کار کند که در این خصوص از مجلس یازدهم دفاع می‌کنم و باید برنامه هفتم را دقیق پیش ببریم و تحول ایجاد کنیم.

قالیباف عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، در همه مسؤولیت‌هایی که حضور داشتم به جوانان باور قلبی داشتم و همیشه دوست داشتم با جوانان کار کنم چون با همه وجودم ایمان دارم که این تحول باید به دست جوانان اتفاق بیفتد البته قدر باتجربه ها را نیز بشناسند و آنها را آیینه تمام نمای تجربه خود بدانند.

وی با بیان اینکه جوانان با علم و دانش و حرکت و بندگی خالصانه می‌توانند تحول ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: من شما جوانان را رهروان امام راحل و سربازان امام خامنه‌ای و خدمتگذاران صادق به مردم می‌دانم.

رضایی: تحول بزرگی در فلسطین شروع شده و در روزهای آینده نیز ادامه دارد

محسن رضایی عصر امروز در همایش انتخاباتی جوانان و فعالان انقلابی در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به اتفاقات غزه اظهار کرد: تحول بزرگی در فلسطین شروع شده و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و ابعاد این حادثه گسترده است.

وی با بیان اینکه این حادثه هم پر از ایستادگی و مقاومت است و هم شگفتی که ناشی از سکوت جامعه بین الملل است، ادامه داد: سابقه این جنگ به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و ۷۵ سال است که این جنگ ادامه دارد در حالی که در اروپا، آفریقا، ژاپن و کشورهای دیگر جنگ خاموش شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایستادگی جبهه مقاومت بیان کرد: اگر در این سالها مقاومت مردم فلسطین نبود، صهیونیست‌های غاصب تمام کشورهای اسلامی را گرفته بودند.

وی با بیان اینکه صدها میلیارد دلار بابت تجهیزات و فناوری هزینه کرده اند، افزود: رئیس جمهور آمریکا گفت که با تمام توان در کنار اسرائیل هستیم یکی از اهداف اینها نفت است و می‌خواهند کشورها ناامن باشند و پیشرفت نکنند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: دورتادور غزه کانال کشیدند روی کانال به ارتفاع ۱۰ متر دیوار کشیدند لذا کسی فکر نمی‌کرد فلسطینی ها از قلعه خارج شوند درحالی که مردم فلسطین به خط اول ارتش اسرائیل رسیدند.

رضایی با بیان اینکه ارتش فلسطین در حال تشکیل است، اضافه کرد: تا کنون چنین اقداماتی در فلسطین سابقه نداشته است و مهمترین نکته تشکیل ارتش فلسطین است.

وی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی که جلادانه بیمارستان و زن و کودک را می‌زنند، خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر جبهه مقاومت نشان داد که فلسطین زنده است.

همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب با حضور محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل  با حضور 4 هزار نفر از جوانان و فعالان انقلابی و با تاکید بر ۳ مولفۀ افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و کارآمدی و درنهایت تشکیل مجلسی انقلابی در انتخابات اسفند ماه برگزار شده است.

احدیان: برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم

در ابتدای جلسه محمدسعید احدیان دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی(مبنا) در همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم مطهر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این همایش با هدف جلب مشارکت و تلاش برای این موضوع در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

احدیان ادامه داد: انتخابات امسال از حیث مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و به ما به عنوان افرادی انقلابی باید ذیل بیانات رهبری در این حوزه تلاش کنیم.

دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید اقداماتی در حوزه فضاسازی برای داغ‌تر شدن انتخابات صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این همایش به معنی ایجاد تشکیلات جدیدی نیست، گفت: اینجا برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم.

هدیه جوانی از شوش به قالیباف

همچنین این همایش با حاشیه‌هایی همراه بود، تعداد زیادی از مردم که در اطراف حرم امام حضور داشتند بعد از این که متوجه شدند این همایش با حضور شخصیت‌های سیاسی مختلف برگزار شده خودشان را به داخل همایش رسانده و مطالبات خود را در قالب نامه‌های مختلف به نمایندگان، مسئولین جلسه و یا بعضی‌ها هم به خود رئیس مجلس یا محسن رضایی یا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌دادند.

یکی دیگر از حاشیه‌های این جلسه مربوط به جوانی می‌شد که از شوش برای این همایش به تهران آمده بود و در حین همایش و در زمان سخنرانی قالیباف از جای خود برخواست و دغدغه‌هایی داشت، با تأکید قالیباف بعد از پایان جلسه همراه با رئیس مجلس از همایش خارج شد و رودرو و به صورت خصوصی نکات و دغدغه‌های خود را منتقل کرد.

نکته قابل توجه این همایش این بود که پس از پایان این نشست 4 هزار نفری و بعد از پایان سخنرانی رئیس مجلس، هنگام خروج، تعداد زیادی از مردم که از سراسر کشور به تهران آمده بودند، همراه با قالیباف خارج شده و تک به تک مطالبات و نکات خود را برای رئیس مجلس مطرح می‌کردند، به طوری که فاصله 500 متری سالن همایش تا خودروهایی که شخصیت‌ها با آن ها آمده بودند را قالیباف 45 دقیقه‌ای طول داد و به سخنان مردم گوش می‌داد و مطالبات آن‌ها برررسی و پیگیری می‌کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1203832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =