ارتقای رتبه نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از ارتقای رتبه نشریات علمی این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان شکوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: یازدهمین دوره ارزیابی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه سال جاری برگزار شد و «فصلنامه اقتصاد محاسباتی» از رتبه B  به  A+ و «فصلنامه معمارشهر» از  رتبهB  به A  ارتقا پیدا کردند.

وی اظهار کرد: نشریه اقتصاد محاسباتی از آذرماه سال 1400 در زمینه علوم کامپیوتر، اقتصاد و علم مدیریت شروع به فعالیت کرده و فصلنامه معمارشهر نیز از فروردین ماه سال 1401 در زمینه «پژوهش‌های نظری معماری ایرانی» منتشر شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: اقتصاد محاسباتی از مدل‌سازی و شبیه‌ سازی کامپیوتری برای حل مسائل تحلیلی و آماری اقتصاد استفاده می‌کند. مدل های رایج اقتصادی گاهی برای آنکه امکان حل تحلیلی داشته باشند مبادرت به وضع فروض بیش از اندازه ساده می کنند و به همین دلیل گاهی از واقعیت فاصله می گیرند. تلاش های زیادی برای کاستن این شکاف صورت گرفته که اقتصاد محاسباتی عامل پایه یکی از آن هاست.

شکوری درخصوص اهداف از انتشار نشریه «معمارشهر» گفت: این نشریه با هدف حمایت از پژوهش‌های حوزه معماری و شهرسازی ایران، پرداختن به مفاهیم و مبانی نظری، کاربردی و معرفتی برنامه ریزی و طراحی شهری و مفاهیم و موضواعات میان رشته ای مرتبط با شهر حوزه‌های معماری تاریخی ایران، دانش و هنرهای وابسته، معماری اسلامی ایران، دانش و هنرهای وابسته، مبانی نظری معماری، معماری بومی ایران، معماری سده اخیر و معاصر ایران منتشر می شود.  

وی در ارتباط با دسترسی پژوهشگران و محققان به این نشریات خاطرنشان کرد: فصلنامه معمارشهر از طریق آدرس memarshahr.wtb.iau.ir و فصلنامه اقتصاد محاسباتی از طریق آدرس ecomag.wtb.iau.ir  برای تمامی پژوهشگران و محققان قابل دسترس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =