رئیس دانشگاه خواجه نصیر: دانشجویان دکتری بورسیه هیأت علمی می‌شوند

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: وزارت علوم باب جدیدی برای جذب اعضای هیأت علمی برایمان باز کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی درباره تسهیلات ویژه وزارت علوم برای جذب اعضای هیأت علمی گفت: وزارت علوم باب جدیدی برای جذب اعضای هیأت علمی برایمان باز کرده است.

بیشتر بخوانید:

جای خالی رقابت و صداقت در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران

وی افزود: قرار است دانشجویان دکتری سال آخر را که فارغ‌التحصیل داخل یا خارج هستند را به عنوان بورسیه بپذیریم؛ یعنی دانشجویان می‌توانند در دوره دانشجویی مصاحبه و پذیرش‌شان را انجام دهند و بعد از فارغ‌التحصیلی عضو هیأت علمی دانشگاه شوند. این اقدام می‌تواند به جلوگیری از مهاجرت نخبگان از کشور کمک کند. زمانی که دانشجویان بدانند بعد از فارغ‌التحصیلی شغل مشخصی دارند و به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند، قطعاً انگیزه‌شان برای ماندن در کشور بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: طبق قوانین وزارت علوم کسانی که فارغ‌التحصیل دوره دکتری بودند می‌توانستند برای عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها اقدام کنند و این یک باب جدیدی است تا بتوانیم دانشجویان دکتری را که شرایط علمی و عمومی مناسبی دارند را بورس کنیم و قصد داریم در این قضیه شتاب بیشتری داشته باشیم؛ بنابراین دانشجویان مطمئن باشند که بعد از اتمام تحصیل‌شان عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می‌شوند.

گفتنی است، روند جذب اعضای هیأت علمی در یک پروسه زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از این پروسه در دانشگاه‌ها و بخشی دیگر در مرکز جذب اعضای هیأت علمی طی می‌شود، مدارک متقاضیان پس از بارگذاری در سامانه جذب وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و دانشگاه‌ها باید صلاحیت‌های علمی و عمومی این افراد را در کمیته‌های تخصصی بررسی کرده و در نهایت پرونده افراد برگزیده را به وزارت علوم برای بررسی نهایی ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =